..förvandla drömmar till minnen..

Share written 2009-09-03 @ 12:56:01

Det var någon som sa att man skulle förvandla drömmar till minnen... På ytan ännu en floskel, men det finns en djupare mening än så.. ..om man skrapar lite med nageln.


Imorgon åker jag till Vietnam. Backpacka.. Kontrollbehovskillen goes jungle warrior.. Måste ha allt planerat för att inte bli stressad och få ont i hjärtat.. ..no more.. Jag har flygstol och unnade mig hotellrum första natten, after that I'm on my own..

Har en Lonely Planet från -91 med mig som jag fick från fröken Snabb:).. Hon köpte den åt mig på en loppis när vi var i Köpenhamn.. Den kostade 20DKR.. Min kollega Mården lånade ut sin från -01 till mig, vi får se om jag tar med den.. Tack till båda!

Ska försöka blogga frekvent här under resan, för att kickstarta bloggen, men jag lovar ingenting.. ..dagböcker är inte riktigt min grej, men eftersom jag är en teaterapa så kommer jag definitivt skriva mer om jag får ett par läsare än om jag inte får det! Jag lovar att blotta mig jättemycket och visa alla mina svaga sidor, dessutom lovar jag att spetsa till ALLT. Mellanmjölk är inte jag..

Ikväll tänkte jag köpa de sista sakerna inför resan. Förmodligen blir det bara ett extra batteri till kameran och ett 16GB minneskort.. ..resten köper jag i Vietnam. Första resan, så jag famlar lite i blindo.


Det enda som egentligen är viktigt att ha med sig är:

Biljetter - utskrivna (x2 så man har ett extra exemplar om man blir av med det andra)
Pass
Kopia på passet
Dollar i små valörer
Kreditkort


Dessutom skickade jag information om kreditkort och försäkringar till den enda jag känner som jag fortfarande kan nummret till utantill. Då kan jag ringa ett nummer så kan hon lösa alla mina eventuella problem.

 

 

 


skrivet av kari

svenska konsulatet i ho chi minh : (84-8) 823 6800

svenska ambassaden i hanoi:(84-4) 726 0400



om du slarvar bort pass och alla viktiga papper ( som jag gjorde i usa) och hamnar i fängelse där ni måste dansa till michael jackson varje morgon så kan det kännas tryggt att veta att jag kommer dra i alla mina diplomatiska trådar och få dig därifrån i ett kick!

2009-09-03 @ 15:42:56
skrivet av kari

fuuuuck!!! jaaag vill föööölja meeeed!!!!

2009-09-03 @ 15:53:06
skrivet av justdidit

Om någon kan få ut mig så är det du Kari.. Jag ringer inga konsulat eller ambassader, jag ringer dig!

2009-09-03 @ 16:05:21
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Emil

Jäklar vad avundsjuk man blir. Jag vill (ska!) också åka på en äventyrsresa helt ensam!

skrivet av justdidit

Well Emil, if I got to choose - I'd rather have someone I loved with me here - to share this all with.. ..but since I don't have anyone like that this will be a cool experience..

2009-09-05 @ 13:56:12
http://justdidit.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..