Varför jag åker till Vietnam?

Share written 2009-09-03 @ 23:38:18


Allt började torsdagen den 29:e augusti 2009. Jag kollade runt på google och läste texter om Vietnam – nåja, tittade på bilder – och såg hur napalmindränkta barn sprang nakna över landsbygden, hur  uessanska hjältar skapades när de hämtade hem sina tillfångatagna bröder från fronten, de föräldralösa barnens lidande - och det gjorde ont! Jag var trött på folkets lidande, i flera år hade civila fått sätta livet till för att makthungriga förtryckare skulle kunna ta allt större tuggor av folkets sakta tynande kaka. Jag var trött på den aldrig sinande strömmen av blod som flöt ner för Saigon River.. ..Jag ville att det skulle få ett slut – och jag tänkte inte stillatigande låta det här ske – jag hade bestämt mig för att handgripligen få ett slut på det här!

Jag gick in på min favoritresesite – <betalande resebolagsnamn> – och beställde en flygstol till Vietnam tur och retur... Reseförsäkring är för töntar och avbeställningsskydd för ambivalenta idioter så de rutorna blev inte iklickade! Dessutom är jag odödlig, och blir aldrig sjuk...

Eftersom jag inte kände till så mycket om Vietnam var steg två att googla lite - antiklimax - kriget tog slut 1975!?!

Helt plötsligt stod jag där med en biljett till paradiset... Paradiset??? Den enes paradis är den andras helvete, och ert helvete snurrar jag min helstekta gris över.. Från att ha planerat att äta taggtråd och skita napalm till att i realiteten äta Mi xao don och pissa Bia Hoi - ni kan ju ana att jag blev modstulen - och allt detta förändrades på en googlesökning. Galet...

Detta till trots tänker jag ha den mest fantastiska resan ever, och ni kommer att kunna följa den här!



Så här trodde jag att det skulle vara - som jag bedrog mig...



skrivet av Jempa

Hahaha.. Oroa dig inte, det finns nog nån herrelös hund du kan ta hand om.

2009-09-04 @ 10:24:01
http://litenyttmen.blogspot.com

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..