Toalettbesök - Inga detaljer..

Share written 2009-09-09 @ 16:06:11

Jag har egentligen inte haft några behov av att gå på toaletten under min tid i Vietnam. Jag kanske äter för dåligt, eller också äter jag så bra så allt jag stoppas i mig tas upp av kroppen.. Helt plötsligt händer det i alla fall, helt oförhappandes och jag är oändligt glad att jag är nära hotellrummet.. Jag har nämnligen lite issues med offentliga toaletter..

En läskig ståtoa..

Offentlig toalett, Vietnamese Style - ej papper, spolning manuellt

Jag började promenera - i allt raskare takt - mot mitt hotell.. Upp och ner för regnvåta gränder med jeansen  - likt gips som jag skrev tidigare - kring mina lår. Regnet och fukten förvandlar sakta men säkert mina jeans till bojor kring mina ben. Tyngden gör så att byxorna halkar ner mer och mer och ju raskare jag promenerar destå oftare måste jag försöka dra upp byxorna.. Skärp är för losers.. ..loosers:)..

..var fan är hotellet.. Varje gränd har tio hotell, det finns tio gränder för varje hundra meter eller nåt.. Jag sicksackar mig genom vägarna mellan Pham Ngo Lao och Bui Vien.. Jag försöker kolla på kvittot som jag insisterade på efter förskottsbetalningen, men ingen adress.. I vanliga fall brukar man få ett hotellkort som man kan visa för taxichaufförerna men den här gången glömde portiern det:/.

Efter att paniken var nära att greppa mig över att jag hade tappat bort mitt hotell - förmodligen aldrig skulle få återse mitt pass och packning igen och att jag skulle dessutom bli tvungen att gå på en offentlig toalett - så vinkade en man åt mig och sa, "Here's your hotel!".. Portiern hade tydligen snappat upp min panik där han satt utanför och raggade kunder.. Jag fick min nyckel och började springa upp för trappan.

Så nära men ändå så långt ifrån.. Har ni en aning om hur svårt det är att springa i trappor med våta jeans? Fyra trappor? Prova! Lägg på panik och ett skriande behov att pudra näsan.. I fucking dare you!

Det var mycket trevligt att komma på plats..

..where the fuck is my shower..

Fick ta en heldusch.. ..men det var fantastiskt att duscha och sedan känna sig fräsch när man gick ut igen!

Ibland är livet underbart!


skrivet av justdidit

Sorry for deleting your post Brian:/.. Didn't mean to..



He said that he always knew I was full off shit, my comment to that is that I never said it was number two. I just said I was in the hurry to powder my nose... I don't do number two!

2009-09-10 @ 09:52:43
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Bogman

How did you know it was me ? :-)

2009-09-10 @ 13:27:34
skrivet av Freddan

Dom toaletterna är mysiga....tänkt dig att man får stå likt Stenmark ner för Åre skutan och krysta och det bränner häligt i låren.......sånt har man fått stå ut med...och avsaknad av toalett papper...(Vilket jag alltid har med mig nu)

2009-09-14 @ 18:57:36
skrivet av justdidit

Jag har alltid med mig det jag också:).. Fast jag har aldrig behövt det egentligen.



Egentligen ska man ju inte spola ner pappret ens i sittoaletterna här - utan lägga i soptunnan bredvid - men jag klarar inte av det..



Jag spolar och vet att jag kommer komma till helvetet för det...

2009-09-14 @ 20:17:52
http://justdidit.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..