St Stefanskyrkan i Budapest

Share written 2009-11-29 @ 15:58:33

St Stephens Basilika, som inte är en basilika eftersom påven inte har satt sitt tummavtryck på rätt formulär osv.. Trots att det bara är en kyrka, om än en magnifik sådan så envisas lokalbefolkningen med att kalla den Szent István Bazilika.

Ni måste kolla på alla bilderna, och klicka på de små interiörbilderna också.. ..annars..

Framsidan av Sankt Stefanskyrkan
St Stefanskyrkan - Framsidan

St Stefanskyrkan - Baksidan
St Stefanskyrkan - Baksidan

St Stefanskyrkan - Porten
Vad gör farbrorn framför St Stefanskyrkan?

St Stefanskyrkan - Obelisk
St Stefanskyrkan - Obelisk

St Stefanskyrkan - Insidan 1 St Stefanskyrkan - Insidan 2 St Stefanskyrkan - Insidan 5 St Stefanskyrkan - Kandelaber
St Stefanskyrkan - Insidan 3 St Stefanskyrkan - Insidan 4
Lite klickbara bilder på interiören!

Här kommer en drös kvällsfotografier tagna med ISO 800/1600. Älskar färgen bilderna får.. Tror jag bara ska fotografera på kvällen från och med nu! Dessutom ger dimman ett extra härligt sken, se på bilden från baksidan av St Stefanskyrkan!

St Stefanskyrkan - Framsidan Kväll
St Stefanskyrkan - Framsidan på kvällen

St Stefanskyrkan - Baksidan Kväll
St Stefanskyrkan - Baksidan på kvällen

St Stefanskyrkan från Zrinyi Utca
St Stefanskyrkan - Fotograferad från Zrinyi Utca

Tack för att ni bläddrade hela vägen, nu behöver ni bara skriva en snäll kommentar så är ni klara!

skrivet av pimpXprincess

Fina bilder! Gillar speciellt dom två sista :)



Svar: Ja, självklart. Även veganer kan äta lussebullar. Man får använda andra ingredienser bara. Som vegetarian behöver man bara låta bli att pensla med ägg.

2009-11-29 @ 16:25:51
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: Ja, tyvärr. Kanske var det därför som han höll på att åka ut? Hehe ;) Ja, nästa fredag får vi hålla alla tummar och tår!



Detsamma, detsamma! <3

2009-11-29 @ 16:37:01
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: Haha sorry, jag fattade inte det! xD

2009-11-29 @ 17:40:03
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Stefan

Tack så mycket :) anledningen till att jag är typ drama queen är för att jag lidit stan av mig nu ett tag p.g.a. min läggning. har blivigt misshandlad ett fler tal gånger på kort tid vilke bygger upp ilska.. Men du har rätt. ska inte skriva sådär egentligen...



allt bra med dig då? :)



¨kram!

skrivet av Stefan

okej, trist :/ vad jobbar du med? :)



Det var förresten otroligt fina bilder det där! :)



kram!

skrivet av Jeanette

vacker kyrka :)

2009-11-29 @ 18:47:18
http://www.sunstreet21.devote.se
skrivet av sofia

hehe ja det hoppas jag med! :)

2009-11-29 @ 18:56:28
http://lillfjun.blogg.se/
skrivet av Stefan

Jo det har du nog rätt i! Dom är jätte fina! Vad gjorde du där? :)



Jag har varit på bio två gånger i helgen, sen har jag jobbat, jobbat och jobbat :P och efter det har jag druckit vin och tagit det lugnt framför datorn :)

skrivet av Myaraq

Vad vackra bilder du fick!

2009-11-29 @ 20:34:45
http://myaraq.blogg.se/
skrivet av Bob

Enough om jävla budapest nu! :)

2009-12-01 @ 16:13:34

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..