Kommer jag klara av att behålla min målvikt?

Share written 2009-12-15 @ 17:37:00

Jag har alltid den vikt jag vill ha; vill jag gå upp tio kilo så går jag upp tio kilo, vill jag gå ner tio kilo så går jag ner tio kilo. Jag har tränat kung fu i sju år, gymmat i två år och tränat kickboxning i ett år, så disciplin har jag.

När jag började med kung fu vid 26 års ålder så vägde jag ca 70kg, när jag vägde som mest under min gymmarperiod vägde jag 94kg. Jag vet att det krävs disciplin för att forma om kroppen. Vanor förändras genom livet; när man är nykär går man upp några trivselkilon - hellre äta gott och mysa med sin partner än att käka spånplattor - efter nyförälskelsen ser man till att återgå till rimliga proportioner, dels av respekt för en själv, och dels för ens partner, och när man blir singel igen så tränar man som en tok för att bli fit igen för att höja marknadsvärdet.

Min kropp är en maskin som ska utföra det arbete jag säger åt den att göra, som tack ser jag till att ge den det den behöver och fuskar inte med; servicar, bränsle, oljebyten, reparationer osv.  Om man tar hand om sin kropp kan den göra helt otroliga saker för en, saker som andra inte ens vågar tro på.

Min gamle Kung Fu-tränare Lois Linn är pensionär nu; men trots det tar han ouppvärmd och sparkar i huvudhöjd, klyver tegelstenar med fingertopparna och slår ner typ vem som helst som kaxar - enligt rykten käkar han taggtråd och skiter napalm.. ..det sista är dock obekräftat, resten i högsta grad bekräftat.

Det handlar alltså inte om att behålla sin målvikt - utan att hela tiden vara på väg dit man vill, och dit situationen kräver. Jag tror inte på målvikter, jag tror på att hela tiden anpassa sig efter rådande omständigheter. Gymmar man vill man gå upp i vikt, kickboxar man vill man gå ner, och är man nykär vill man bara pussas. Varje tillfälle i livet har sin vikt. Just nu är den 81kg (inofficiellt 80kg)!

Fetto Med Stor Hamburgare
Ej jag på bilden, jag äter ju inte fyrbenta djur längre! (Tack vare pimpxprincess!)

skrivet av pimpXprincess

Svar: Jag har alltid velat, men har aldrig tagit tag i det där och när jag sa det gav han mig en dvd, precis som när jag fick naturläkemedel mot sömnproblem förut. Väldigt snäll! :)



Jag skulle råda dig att slänga dom, eftersom du har valt att inte äta det och går då emot dig själv om du gör det.

2009-12-15 @ 18:06:28
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Anonym

Tycker du borde dra med dig missuppsidedown i ditt bantar race. Hon skulle också behöva gå ner några kilo. Dessutom hade före och efterbilderna på henne varit mycket intressantare att titta på än bilderna på dig.

2009-12-15 @ 20:08:38

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..