Breaking up is never easy to do..

Share written 2009-12-13 @ 20:17:54

Jag har aldrig kännt smärtan av att bli dumpad; jag har kännt smärtan av obesvarad kärlek - vid två tillfällen i vuxen ålder, och dessutom smärtan av att inte få komma tillbaka efter att ha dumpat någon och ångrat det. Mitt ex som jag inte har kommit över än är en sådan som jag inte fick komma tillbaka till när jag med svansen mellan benen försökte krypa till henne. Att hon dissade mig gjorde hon med all rätt - jag gjorde alla fel och det finns inte mycket jag kan stå för under söndringsfasen av relationen. Anledningen till det var självklart för att det inte fungerade mellan oss; hon var hon och jag var jag.. Jag är fantastisk och hon medioker, jag speciell hon bara en människa - det gamla vanliga:)..

Anyways - Serves me right! Så mycket är jag på det klara med, men nu har jag betalat priset, det är mer än ett år sedan. Någonstans måste jag få sluta plikta för synderna.. Ett år i ett känslomässigt fängelset är more than enough. Den smärta jag har känt hitintills är en storjävel till hög med smärta, sorg och lidande!

Nu har jag i alla fall gjort slut än en gång, och känner än en gång den smärta man känner när man gör slut. Det spelar ingen roll vem som gör slut, det är fortfarande en kroppsdel man förlorar, någon man haft något speciellt med, någon som har betytt någon:/.. Då och då hade vi det fantastiskt, men mesta tiden kände jag mig bara otillräckligt och förälskad i någon annan. Jag har hela tiden haft ett ex som spökat i hjärtat, och varit rak med det i min just avslutade relation, hon har ändå viljat försöka med det här dödsdömda förhållandet.. Jag har gjort slut två gånger tidigare - med den här tjejen - men hon har lovat och lovat och jag har blivit lurad varje gång. Den här gången vägrar jag ta en vända till i den nedåtgående spiralen.

Det märkliga är att det alltid är den som gör slut som blir svinet, i det här fallet gjorde jag rätt som var stark. Hon bröt ner mig, och jag bröt ner henne - ingenting gott skulle födas ur relationen. Jag vill ha en fucking capé, jag tänker börja bära kalsongerna ovanpå byxorna, jag är en hjälte som tog steget.. Jag ska inte bära någon jävla dumstrut. Jag gjorde det här lika mycket för hennes skull som för mig. Jag skulle aldrig kunnat bli den man hon drömde om och förtjänade..

Ni dömde mig förra gången och hoppades att jag skulle förlora både exet och min dåvarande flickvän, nu får ni inte dissa mig för att jag gav er det ni då hoppades på.. Visst älskade jag henne på mitt märkliga sätt, men det nådde inte ända fram. Som flickvän var hon fantastisk - men inte för mig.

Alla superhjältar med självaktning har kalsongerna ovanpå byxorna..

Alla superhjältar med självaktning bär kalsongerna utanpå byxorna..



Abba - Knowing Me, Knowing You

skrivet av .....

Superhjältenamn: Casanovan

Symbol: Ett brustet hjärta

Färger: Svart (för smärtan och sorgen) och röd (kärlekens färg)



Vad tycks?

2009-12-13 @ 20:36:22
skrivet av pimpXprincess

Du borde inte ens behöva säga att det även var för hennes skull. Eller ens tänka så. Vissa stunder måste man få tänka på sitt eget bästa och vara sin alldeles egna hjälte!



Svar: Själv föredrar jag att sära på dom där produkterna. Mjölk med bullar och chips med vatten, yummie! Men vad gör man när man är sugen på både och samtidigt? ;) haha

2009-12-13 @ 22:10:54
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: Hon tackar!

Haha ja, visst är hon?

Jag åt ingen tårta, så för min del var det lugnt. Resten var nog mätta ett tag, eftersom det även bjöds på bullar :)

2009-12-13 @ 22:15:34
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: Ja, och med mitt temperament (finskt) kokar det ordentligt. Hehe!



Haha, det är lugnt. Calle gör sig bättre som musiker än Idol ändå och han är fortfarande bäst :)

2009-12-13 @ 22:18:18
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Jempa

Tråkigt, men för det bästa då antar jag om ni inte var bra för varandra.



Och jag tror smärtan man känner är för att man har sårat någon annan. Man har fått någon annan att gråta. Och det är ALLTID vidrigt.



Kram!

2009-12-13 @ 22:59:21
http://litenyttmen.blogspot.com
skrivet av Gun

Varför skulle någon döma dig för att du gör slut? Tvärtom. Det är fel att vara kvar i ett dåligt förhållande och låsa fast någon i en dödsdömd relation. Har man dessutom känslor för någon annan är det ju inte konstigt att det inte fungerar. Hoppas du går vidare och inte tar tillbaka den där tjejen igen.



Sv: Jag ser alla kommentarer, men kan erkänna att jag runt operationsdagen inte minns riktigt allt. Tur att du förlåter mig;)



2009-12-13 @ 23:27:46
http://horni.blogg.se/
skrivet av Jonesy

Uppbrott suger. Det är aldrig lätt för någon av parterna, men jag antar att den som gör slut alltid måste bli skurken bara för att det är den parten som gör ett aktivt val. Den som blir dumpad kan ju inte göra någonting åt situationen liksom. Usch.. Det är nästan så man inte vill skaffa sig nåt mer förhållande... Uppbrotten är för jobbiga helt enkelt.

2009-12-13 @ 23:36:40
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Emmelist

ja grymt cool. sen är han dunderhet :D

2009-12-13 @ 23:39:06
http://emmelist.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: Akta sej för 'niven! ;)

2009-12-13 @ 23:40:35
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: Jo, jag älskar kärleken.. Lite för mycket. Vilket är ett problem då och då. Just nu är jag däremot riktigt bitter. Extra bitter kan man säga :P men det blir ju så när känslor är obesvarade trots att de bara för en stund sen var mer än besvarade. Jag förstår mig seriöst inte på vissa människor... Men man kan inte göra någonting åt det.

2009-12-14 @ 00:13:16
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Em

Jag har enbart blivit dumpad en gång och det var efter bara 3 veckor, så det var inte så tungt att ta. Men faktum är att jag tror jag har gjort slut för att den andra egentligen är den som först började vara tveksam. När jag märker av det så "dör" mina känslor på något sett och jag ser inte att relationen är bra för någon av oss. Du tar upp en bra sak, det är faktisk riktigt jobbigt att vara den som gör slut också. Det är den som måste ta fram sin styrka och inte ge efter. Man skall vara stor och stärk utåt trots att man själv är ledsen också. Det är liksom inte tillåtet att gråta när det är en själv som tar initiativet. Jag tror det är de som är som mest realister och som mest modiga som gör slut. De som inte "tar tag i saker" kan nog lätt hamna i relationer som inte är bra för de.



Du vet om att du är en toppen kille, eller hur? Inte enbart pga detta inlägget, men också kommentarer du skriver. Du har djup, du är känslosam och du är inte rädd för att visa det. Det är manlighet!! Att vara trygg i sin manlighet är att vara sexig också. Ergo så är du sexig! ;)

2009-12-14 @ 06:35:58
http://egoinasmamma.nu
skrivet av Jonesy

SV: Det lät ju som en oerhört... Sund... Inställning... Men jag säger ingenting. Jag har sjukt livlig fantasi. Det är både bekvämt och jobbigt till och från.

2009-12-14 @ 06:37:54
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Alexandra

Jag tycker att det var starkt av dig att ta det steget. Varför skulle man dömma dig för att du tog ett sådant beslut som du gjorde? Om du hade valt att stanna kvar i ett förhållande som du själv känner inte leder någon vart och vilseleder personen till att tro att det kommer att bli bra.. Ja, då kanske.. Men trots det så känner jag att man inte ska dömma någon annan i sånna här situationer.. Vi har alla våra dumpnings lik i garderoben .. Å vissa av oss har till och med en hel kyrkogård i garderoben .. HAr 2 ex som jag aldrig uttalat orden " Det är slut, tycker att vi går vidare nu" .. Nää, jag bytte mobilnummer i stället.. :S



Kram Alexandra

skrivet av sandra

sitter just nu själv och fäller tårar över en olycklig kärlek..jag är nog boven i det hela eftersom jag mår dåligt i själen i vardagen men inte fan känns det bättre för det..och precis som du är det en del för hans eget bästa..

Sv: fasan och fisk fanns på mitt julbord..:)jag har ju svårt med mat så det var faktiskt just de jag åt..inte så tung mat liksom och en bit ål ;)..haha mums!hoppas du får en lika trevlig fest som jag fick..

2009-12-14 @ 07:32:30
http://sandrabnilsson.blogg.se/
skrivet av Pär

.... :-(

skrivet av Anonym

Hahahah jasså det ska vi =) ?

Hur gammal är du? jag är sådär 18 snart 19:P

2009-12-14 @ 10:37:04
http://eweman.blogg.se/
skrivet av anna

Hörrdu superbästa C!



Du är en bra och fin människa.

Låt ingen intala dig något annat.

Det där med ex som spökar har nog de flesta varit med om, men de som spökar så där länge...det är de jobbigaste. (been there done that)



Jag kan glädja dig åt att efter flertalet spruckna relationer, många tårar och en förbannande smärta så GÅR DET ÖVER!

Även om du förmodligen kommer göra som jag...alltid tänka "tänk om" och fundera.

Men en dag kommer du även göra som jag gör nu...vet att valet var rätt och att du "har hittat hem". En dag kommer du möta någon som får din hela värld att rubbas och då kommer dina spöken försvinna och bara bli små fjuttiga "jag minns"...



KRAM på dig du fina! <3

2009-12-14 @ 12:18:06
http://blaoga.blogspot.com
skrivet av Neha

Vet hur det när någon bryter ner en i ett förhållande

2009-12-14 @ 12:32:57
http://nehaexponerar.blogg.se/
skrivet av justdidit

pimpXprincess:

Tack, jag trodde faktiskt att jag skulle få mycket mera skit än vad jag fick här. Det är tydligen bara av tjejen jag gjorde slut meds kompisar jag får skit.. ..och det är väl så det ska vara kan jag tänka mig..



Gun:

Tack för att du peppade mig, jag lovar att skicka glada peppande kommentarer åt ditt håll också nu när du behöver det:/.. Det kommer bli en tuff och smärtsam tid för dig, alltid kinkigt när man gräver runt i ryggen. Farfar genomgick en liknande operation som du, men han var över 80 så hans kropp hanterade det inte lika bra som din kommer göra.



Em:

Jag är nog mest trasig, fast jag vill ju gärna tro att jag är sexig i min känslighet:).. Emotionellt störd är dock mer passande. Det kanske är pga min emotionella stördhet som jag kan skriva känsliga kommentarer, är dock ett helvete att leva med:)..



Tippar på att min blogg kommer bli en singelblogg när jag gått ifrån bantarbloggen:).. Det har varit så skönt att inte behöva jaga nu senaste månaderna.. Hatar att vara singel, klarar inte av att vara singel, är halv som singel.



Sandra:

Ja du, vem har inte issues:). Jag tror alla har issues, och att det är allas fel när det tar slut. Sedan kan man ju fördela skulden lite olika, men det är ju aldrig någon som går ur ett förhållande med 0% av skuldfördelningen:/.



Pär:

Tack, less is more ibland:(..

<3



Eweman:

Ja du, jag är som sagt typ 10-15 år för gammal, så inget disco förrän du vuxit ikapp:). Själv tänker jag inte bli äldre än jag är nu, alltså typ 34 år, så om 10 år är du i passande ålder.. (chuckle)

2009-12-14 @ 12:45:37
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av justdidit

Blåöga:

Du har så rätt du:).. Nu känns det dock ganska tungt; att vara ensam liksom. Jag är inte född att vara ensam, måste ha någon att hålla i handen när jag går på livets stig... ...eller något:)



Neha:

Fast i ärlighetens namn så var det nog mest jag som bröt ner båda två:/..

2009-12-14 @ 13:10:13
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av .....

Ibland måste man lära sig att älska detman har i stället för att tråna efter det man aldrig kan få..

2009-12-14 @ 18:37:56
skrivet av justdidit

5dot:

Man ska aldrig nöja sig med mindre, jag vill ha drömmar och explosioner. Förr eller senare hittar jag "henne"!

2009-12-14 @ 20:56:34
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av justdidit

5dot:

Man ska aldrig nöja sig med mindre, jag vill ha drömmar och explosioner. Förr eller senare hittar jag "henne"!

2009-12-14 @ 21:02:50
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Anonym

If I should stay,

I would only be in your way.

So I'll go, but I know

I'll think of you ev'ry step of the way.



And I will always love you.

I will always love you.

You, my darling you.



Bittersweet memories

that is all I'm taking with me.

So, goodbye. Please, don't cry.

We both know I'm not what you, you need.



And I will always love you.

I will always love you.


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..