Break my heart, tear it all apart..

Share written 2009-12-02 @ 20:42:25

Blev tagen off guard idag, oväntat samtal. Jag Lät formell.. Kändes lite som om jag blev attackerad med dammsugarslangen liksom i förra meddelandet..

Skönt att jag hade kickboxning efter, finns inget som rensar hjärnan så bra som upprepade slag mot huvudet.. Minns inte vad som sades längre, beror nog på ringandet i örat..

Tror jag lovade att ta en fika med exet - men vet inte säkert - det är som sagt en timmes våld mot huvudet senare nu. Hur tänkte jag då? Jag vet ju att jag inte har kommit över henne.. ..jag vet ju att jag aldrig kommer komma över henne. Jag vet ju att vi aldrig kommer kunna vara "bara vänner".. Hur tänkte hon? Hon har ju träffat en ny sedan över ett halvår.. Hur fungerar tjejer? Vad har hon för agenda? Kan ni hjälpa mig att förstå? Jag har typ mellan 50 och 100 läsare per dag, så jag räknar iskallt med åtminstone 10 bra svar..

Min teori är att hon bara vill krossa det jag försöker bygga upp eftersom hon ser att jag börjar glida vidare - sakta men säkert.. Hon brukar läsa min blogg, så vi får se om det kommer någon anonym kommentar..

Jag håller i alla fall på att gå sönder..

Krossat trasigt hjärta
Du skulle tagit hjärtat medan det var helt.. ..klicka här..


Leave me out with the waste this not what I do, It's the wrong kinda place to be thinking of you.. ..it's the wrong time for somebody new, it's a small crime and I got no excuse..



Damien Rice - Nine Crimes

Ja, jag vet, jag är en drama queen..


skrivet av just me again

Det är bara du själv som kan bestämma vad du vill göra med ditt liv farlini.. Jag vet att jag talar mot alla mina principer om jag ger dig ett råd, men har så svårt att låta bli när du är sådan dramaqueen och jag tycker verkligen du ska sluta vänta på att allt bara ska lösa sig med tiden.. Du kan faktiskt välja! Tänk iaf tanken.. <3

2009-12-02 @ 20:49:29
http://missupsidedown.blogg.se/
skrivet av .....

Hon vill veta att hon kan få dig när hon vill, att du inte har kommit över henne. Jag vet, jag har gjort likadant själv.

Gör rätt så slipper du sitta där ensam i slutändan, utan flickvän samt med ett ex som mår bra över att ha en pojkvän OCH ett ex som åtrår henne (otrolig ego-kick såklart).

2009-12-02 @ 20:54:51
skrivet av Johanna Maräng med svängknä och plåtöra

It's OK to be blue

No one can take the memories away from you

It's alright to be sad

as longs as you hold on to the dreams you have



It's alright to be down

Your rollercoaster will soon be upward bound

It's OK you should know

Tomorrow will be there for you even though



Let's face it

Nothing could ever replace it

It's wasted

But something else will come along// J

2009-12-02 @ 20:55:46
skrivet av Jeanette

sv. Tack smickrande! Fast de laddar inte segt för mig..när jag tar upp sidan, hmm skummt.



A hur fungerar vi tjejer bra fråga.. har inte allt för stor erfarenhet, eller vet att man kan inte "bara vara vänner" det funkar oftast inte, förr eller senare vill den ena nåt mer.

2009-12-02 @ 21:17:04
http://www.sunstreet21.devote.se
skrivet av Du vet.

Skit i exet och skit i flickvännen och träffa mig istället!!!!!

2009-12-02 @ 21:17:36
skrivet av justdidit

Jag tror "Du vet." är en kille av någon anledning:). ..och det hade nog varit lösningen på mina problem.

2009-12-02 @ 21:21:45
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av just me again

Haha, jag tror också liksom du ovan att det är en kille.. Ingen tös av intresse använder fem utropstecken i en sådan mening :)

2009-12-02 @ 21:27:35
http://missupsidedown.blogg.se/
skrivet av Gisela

sv: haha ja jag antar det. Man kan inte alltid ha framgång;)

2009-12-02 @ 21:32:39
http://swegizmo.blogg.se/
skrivet av .....

Hur har du tänkt att lösa det här nu då? Både din flickvän och ditt ex väntar säkert med spänning (jag antar att båda läser bloggen). För att inte tala om oss läsare som vältrar oss i att du blottar ditt innersta och hoppas att det ska bli så snaskigt som möjligt.

2009-12-02 @ 21:34:19
skrivet av Anonym

Usch kärlek är inget vidare !:

Eller jo när de väl gäller, :) Jag har ett förhå¨llande för sedan 3 år tillbaka!

2009-12-02 @ 21:49:44
http://eweman.blogg.se/
skrivet av Anonym

tack:D

2009-12-02 @ 22:02:50
http://eweman.blogg.se/
skrivet av sofia

Kärleks problem är aldrig roligt!

2009-12-02 @ 22:05:36
http://lillfjun.blogg.se/
skrivet av justdidit

Jag vet inte hur jag ska lösa det.. Det kommer krascha och brinna... Hatar sånt här. Jag vet att de läser bloggen, hoppas nog på något ultimatum någonstans ifrån. Att det ska krascha och brinna och att jag efter det ska lyckas stappla fram sårad men vid liv.



Ja du Eweman, kärleken är fantastisk.. ..den lyckliga delen av den.



Nondum amabam, et amare amabam. quaerebam quid amarem, amans amare -- "Jag älskade ännu inte, även om jag ömmade för kärlek. Jag sökte vad jag kunde älskat, förälskad i kärleken."

2009-12-02 @ 22:07:23
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Anonym

Det är alldeles för lätt att bli kär i kärleken ja.. Titta bara på mig! :) Men på sätt och vis hoppas jag nästan att varken J eller M gör det lätt för dig i det här för då kommer du förmodligen bara fortsätta pjäsen även framöver utan att behöva spela den avgörande rollen. Du behöver ett bungyjump utan selen mupp <3

2009-12-02 @ 22:24:54
http://missupsidedown.blogg.se/
skrivet av justdidit

Tack missupsidedown, du är en källa av sanningar man inte vill höra.. Vet inte om jag älskar eller hatar dig:)..

<3

2009-12-02 @ 22:30:10
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Myaraq

Jag tycker inte du ska träffa henne om du inte känner att du gör det för din egen skull.



DÄR har du ett sjukt förnuftigt svar.

2009-12-02 @ 23:52:36
http://myaraq.blogg.se/
skrivet av Anonym

I knooow..! Tror det är min lott här i livet..att gå in som en f*cking bulldozer när någon behöver ta sig samman(?) Verkligheten kan vara rå och hård, men ack så ljuvlig ibland också :) och du kommer antagligen för all framtid vara kluven i dina känslor för mig, jag har ju liksom bara den inverkan på människor i allmänhet.. And that's ok, jag älskar dig anyways <3

2009-12-03 @ 00:16:24
http://missupsidedown.blogg.se/
skrivet av Jempa

Vi tjejer gillar att vara kompisar med våra ex, så är det bara.

2009-12-03 @ 00:21:46
http://litenyttmen.blogspot.com
skrivet av pimpXprincess

Jag och kärlek går inte ihop, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Ledsen! :/

2009-12-03 @ 00:26:40
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Em

Vad är detta för fjanteri? Det är väl inte ditt X som har till uppgift att ta hand om dig och dina känslor? Mår du inte bra av att träffa henne eller ha kontakt, så bryt. Varför hon kontaktar dig spelar mindre roll, hon respekterar väl om du bryter?



Upp med huvudet nu och ta ansvar för dig själv.



SÅ! Nu fick du lite skäll på morgonkvisten.



God morgon! :D

2009-12-03 @ 06:09:46
http://egoinasmamma.nu
skrivet av Miss X

Gör inte livet mer komplicerat än du klarar av! Ta ansvar för det liv du lever nu och vad du vill att det ska innehålla! Bara du bestämmer över ditt liv!

2009-12-03 @ 09:09:29
skrivet av Anonym

Hur gammal är du? 15? 17? Allvarligt! Lägga ut detta på en offentlig blogg så att både exet och din nuvarande kan läsa det...

Du vill inte ha någon tjej öht va?

2009-12-03 @ 09:11:50
skrivet av justdidit

Japp, 15-17, någonstans där emellan. Vill att något ska hända, att allt ska lösa sig per automagi. Offentliga bloggar är det bästa, då slipper man spela huvudrollen, de runt omkring fattar då alla komplicerade beslut. Det är lite som missupsidedown skriver några kommentarer ovan.. Hon är smart och klarsynt.

2009-12-03 @ 09:17:03
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Anonym

Du beter dig ju som en skit. Hoppas att både exet och din flickvänn inser det och lämnar dig. Jag tycker inte att du förtjänar någon av dem när du hänger ut dem båda 2 på det här viset.

2009-12-03 @ 16:06:53
skrivet av justdidit

Mm, svårt att konfrontera någon som är anonym, men du har så rätt.. You tell them girl..



Fast tekniskt sett kan inte exet "lämna" mig eftersom vi inte har varandra liksom. Komplicerat, men jag kan nog rita ett diagram åt dig vid tillfälle!



Ta hand om dig..



I övrigt så skulle jag vilja att ni som skriver anonymt hittar på något slumpmässigt namn, typ "apågu" så man kan rikta sitt svar på något sätt.

2009-12-03 @ 17:06:21
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Anonym

Varför gör du inte det själv?

2009-12-03 @ 17:21:29
skrivet av Therese

Oavsett brustet eller helt hjärta så har du god musiksmak. Självmordmusik när den är som bäst.

2009-12-03 @ 17:35:25
skrivet av justdidit

"You tell them girl.." var mer menat som ett glatt tillrop, typ som Afro-Amerikanerna brukar säga för att peppa varandra när någon har begått en oförrätt..



Är du inte med på hur jag menar så släpper vi det, det är inte relevant.



Jag vet att båda brukar läsa bloggen ibland, så jag tror de kan fatta sina egna beslut, precis på samma sätt som jag ibland tvingas göra dito.

2009-12-03 @ 17:37:10
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av justdidit

Tack Therese, men om sanningen ska fram så har jag nog snott musiksmaken från missupsidedown rakt av.. Hon har sjukt bra självmordsmusiksmak!

2009-12-03 @ 17:38:32
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Anonym

Hämden är ljuv heter det ju... Efter att ha varit kvinna i hela mitt liv så tror jag mig i alla fall första lite av hur kvinnor tänker. Du sårade henne och fick henne att må dåligt. Just då förstörde du säkert också hennes liv för ett tag. Nu vill hon hämnas. Hon vill få dig att må lika dåligt som hon gjorde. Och om hon dessutom lyckas förstöra för dig och din nuvarande flickvän så är bara det en bonus. Ha kakan kvar och äta upp den du vet. Hon har skaffat en ny och vill inte ha dig, men hon vill ändå inte att du skall bli lycklig med någon annan utan fortsätta att tråna efter henne. Egoistiskt så det förslår. Tyvärr. Men det är så vi kvinnor funkar. Och vad det gäller din nuvarande flickvän... Antingen är hon en idiot eller så avgudar hon dig. Eller så kanske hon inte hunnit läsa din blogg...

2009-12-03 @ 19:26:53
skrivet av Emma med en liten prins...

Tycker du ska ta den där fika med exet,vem vet du kanske inte alls känner något för henne när du väl träffar henne?..och då kommer du må mycket bättre å kan gå vidare med M..och känner du något för exet så tycker jag du ska vara så ärlig å gå ifrån det du har nu..ingen av er mår bra att va i ett sånt förhållande om det finns kännslor åt ett annat håll..

Fast....mina råd kanske inte är dom bästa du vet"jo-jotjejen"haha

2009-12-03 @ 20:42:04
skrivet av justdidit

Hon är inte en idiot, hon hade under andra omständigheter varit det bästa som någonsin hänt mig. Hon är fantastisk på alla tänkbara sätt, det är bara jag som är så förbannat trasig just nu:/.



Borde inte ha fallit för henne innan jag kommit ur mitt personliga lilla helvete. Kunde dock inte rå för det, det bara hände.



Tokigt..

2009-12-03 @ 20:46:34
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Miss X

Hur gick det? Blev det någon träff? Ville hon kanske bara berätta att hon ska gifta sig? Eller nåt liknande?

Det stämmer bra att du verkar ha ett personligt helvete. Vad ska du göra åt saken?

2009-12-04 @ 13:41:42
skrivet av justdidit

Ja du Miss X.. Jag drog mig ur fikan.. ..vi hade inte träffats än. Nu tog jag bort henne från fejan också, och det var ett första steg upp ur spiralen.

2009-12-04 @ 13:58:47
http://justdidit.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..