Gratis SEX åt klimatmötesdeltagarna i Köpenhamn

Share written 2009-12-08 @ 21:34:32

Nu erbjuder de prostituerade gratis sex åt klimatmötesdeltagarna i Köpenhamn. Upprörande med prostitution säger ni och jag säger som jag sa när jag var i Vietnam; då var jag kluven, men eftersom jag såg det som omoraliskt och äckligt så ville jag inte befatta mig med det (klicka här för att läsa)..

Jag tycker att det är märkligt att staten ska lägga sig i vem som ska ligga med vem. Även under normala människors raggande utgår det ofta någon form av betalning innan sexakten. Det klassiska är ett par öl eller drinkar på krogen, eller champagne kring Stureplan.. ..och kola förstås. Den värsta formen av prostitution är det gammaldagsa giftemålet.

Att vi i Sverige har förbjudit köp, men inte försäljning av sexuella tjänster är helt idiotiskt i min värld. Det är som att förbjuda knarkandet, men tillåta langning. Visst tusan har langaren också haft det tufft; tjejer har inte monopol på lidande och taskig barndom. Det är förmodligen mindre sannolikt att män som kommer från kärleksfulla familjer blir langare, men inte tusan tycker jag att man ska legalisera försäljningen av knark. I konsekvensens namn förbjud försäljningen också.. ..eller legalisera.

Om vi som nu ska ha en lag som säger att man inte får köpa - men sälja - sexuella tjänster, betyder det då att man inte får ha sex med prostituerade överhuvudtaget? Eller ska vi nöja oss med att låta betalningen efteråt vara förbjuden? Ska vi också förbjuda de prostituerade att ha kärleksförhållanden? Hur ska domaren och nämndemännen veta om mannen betalar hennes hyra, och kanske till och med köper mat åt henne? Gör han det så är han väl på sätt och vis också en tork (köpare av sexuella tjänster)..

Jag betalade hyran och köpt mat när jag bodde ihop med mitt ex, och jag hade sex med henne.. ..betyder det att jag kommer hamna i fängelse? Är hon en hora?

Gör klimatmötesdeltagarna fel i att gå till hororna i Köpenhamn?

"JA! HÄNG DEM I HÄLSENORNA!!!" skriker feministerna i kör..

..men de betalar ju inte. Ska det vara förbjudet att ha sex med prostituerade? Ska prostituerade aldrig få ha sex med någon, utan att denne begår ett brott? Hur lång tid efter deras sista betalande kund får man ha sex med dem igen? Gäller det kanske hela deras liv? Kommer jag någonsin få bjuda en före detta prostituerad på restaurang, eller bio? Ska det vara omöjligt för en kvinna - som en gång i tiden har varit prostituerad - att ha en framtida kärleksrelation?

Pretty Woman - Värvningsfilm

Den mest patetiska filmen under 90-talet. Den fick förmodligen call-girl statistiken att slå genom taket.

skrivet av Anonym

hahaha nu fatta jag ej:_P ?

2009-12-08 @ 22:41:25
http://eweman.blogg.se/
skrivet av Anonym

håller på med ett inlägg nu

2009-12-08 @ 22:56:06
http://eweman.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Borde inte prostituerade, liksom vem som helst, få ha sex med en person för att den vill det och inte för att det är ett "krav"? Visst är det ett val dom gör när dom väljer att ha sex med "vem som helst", men det blir fortfarande något som inte är av helt fri vilja. Dom har sex för att få något för det, inte för att dom faktiskt vill ha sex med en viss person och det ser jag inte som känslomässigt på något plan alls. Så det hela beror ju helt på Varför dom har sex med någon. Är det för att tjäna något på det eller är det för att dom faktiskt vill ha sex med personen? Grundtanken är vad som vinner, faktiskt.



Och allting blir superrörigt när jag ska komma fram till något, men jag hoppas att du hängde med!

2009-12-08 @ 23:01:52
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Emmelist

haha ja självklart kan du palla en gran! :D du kommer nog inte till helvetet för det ;)



själv har vi en plastgran :D slipper man alla jävla barr.. luktar dock inte lika gott men :P

2009-12-08 @ 23:38:51
http://emmelist.blogg.se/
skrivet av Anonym

En av de kanske bästa 90-tals filmerna ever!!



Resten lägger jag mig inte i för jag vet hur våra diskussioner slutar..och för övrigt känner du ju redan till mina åsikter i det mesta ;)

2009-12-08 @ 23:38:57
http://missupsidedown.blogg.se/
skrivet av Miss X

Du vill bara provocera va? Hoppas det.

2009-12-08 @ 23:43:53
skrivet av justdidit

Missupsidedown:

Du kan väl inte mena allvar med att du tycker det är en mysig kärlekshistoria? En man går och köper en hora som han sedan blir kär i och sedan ska gifta sig med? Och folk blir upprörda på mig för att jag tycker att det finns större problem med prostitution än att folk har sex? Är det inte ett större problem att folk blir; våldtagna, misshandlade, pedofilerade, sålda som sexslavar osv.. Lyckligtvis finns det andra lagar som haterar det, så bort med den luddiga prostitutionslagstiftningen som inte fäller någon. Satsa resurserna på att ta hand om de egentliga problemen med prostitutionen. Läs mitt nästa inlägg på ämnet:)..

Självklart vet jag vad du tycker, och du vet också vad jag tycker.. ..jag tycker om dig!:)...



Miss X:

Provocerar? Dig verkar jag ju provocera i alla fall, fast du blir ju jämt tjurig så det tar jag ingen större notis till:)... Läs nästa inlägg istället, det är väl bättre att man löser problemet än lägger resurser på en verkningslös lag!

2009-12-08 @ 23:56:48
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Anonym

Vem har sagt något om en mysig kärlekshistoria?



Sjukt långt svar till trots på en icke-kommenterande kommentar..(!?) Men ja jag vet dät jo lavv mi ♥



2009-12-09 @ 00:43:45
http://missupsidedown.blogg.se/
skrivet av justdidit

Korta svar är inte min grej:).. Det viktigaste gick fram i alla fall, och det är att jag älskar dig:)...



Gå och lägg dig nu!

2009-12-09 @ 00:52:03
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Anonym

Yeah right(!) hahaha..bara när det passar maestro.. :P Men ja, det viktigaste vet jag farlini..



Se min fb-status som förklaring till nattsuddandet, den är inte att leka med..



Skutt och mys nu!

2009-12-09 @ 01:06:27
http://missupsidedown.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..