En alldeles fantastisk lunch...

Share written 2009-09-07 @ 14:17:04

Letade efter en uteservering, det finns dock inte så många i Vietnam. Jag hittade, efter lite letande, en bredvid en hårt trafikerad väg - Cach Mang Thang Tam. Maten lagades i en rullvagn, som på så många andra ställen. Den här var dock lite annorlunda.. ..de hade en trave med bord och stolar i plast - hårt svärtade av de tunga avgaserna och varma klimatet - den typen som barn har som utemöbler. Stolarna var ca 30 cm höga och bordet en halvmeter..

Jag försökte få reda på vad priset skulle bli men kunde inte riktigt göra mig förstådd. En av mopedtaxifarbröderna såg att vi hade lite problem med kommunikationen så han skyndade sig fram och tolkade åt mig. Ofta är de ganska bra på engelska, de kan det hjälpligt i alla fall. En specialmåltid med lyx som tre olika såser, egna tandpetare, ett eget plastfat med olika tillbehör som lime och skuren chili.. ..snart dök det även upp en egen toarulle när min tolk såg att jag blev brydd över att jag blev lite kladdig av limen. Dessutom fick jag ett glas iskall saft, men jag vågade inte dricka upp den.. Hoppas de inte blev ledsna:(..




name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..