Självförakt - Skillnader mellan könen

Share written 2009-12-11 @ 14:20:00

Jag tror att hetsen mot smala och de påföljande anorexiaanklagelserna egentligen handlar om tjejers självförakt.  Det är därför tjejer fokuserar mer på huruvida det är silicon i brösten än om de är fina.. Är män likadana? Motsvarigheten till Pamela Andersson - Rocco Siffredi - hyllas och avundas av män över hela världen, Pamela föraktas av kvinnor..

Please God - If you can't make me thin, make my friends fat!!


Skrattade du åt kissen och tänkte, "Ja, så är det!" tror jag du är kvinna, om du skrattade åt kissen och tänkte "Ja så är dom!" så är du man..

Min tes är -
Manligt mindset:
"- Varför tjänar jag mindre än X?"

Kvinnligt mindset:
"- Varför tjänar X mer än mig?"


Jag påstår alltså att kvinnor är missunsamma, medan män istället är avundsjuka. Avundsjuka kan bli en positiv drivkraft, missunsamhet är bara destruktivt eftersom det då blir viktigare att ta något från någon annan, än att skaffa sig något själv.

I Bibeln finns det en historia om två kvinnor - varav den enes barn har dött - båda hävdar dock att det levande barnet är deras. Kung Salomo säger "Då hugger vi itu bebisen!".. Den som inte var mamman sa då "Do it!".. Hon kunde inte leva med att den andre skulle få vara lycklig med sin bebis.

...en man hade istället sagt "Vafan, är du dum i huvudet?!?" och slagit Kung Salomo på käften.

Nu är ni jätteförbannade, men läs då om de första raderna ovanför bilden och tänk efter en gång till innan ni hatar i kommentarsfältet..

Jag vet att jag har rätt, nu ska jag bara övertyga er!


skrivet av pimpXprincess

Du har tyvärr rätt. Kvinnor har "lärt sig" att inte ta för sig lika mycket som männen och det leder till att dom ser hur mycket bättre dom kunde ha haft det. Fokus ligger inte längre på sig själv och vad man har, utan på vad man hade kunnat ha. När man sedan är så van att tänka så gällande en sak leder det till att man tänker så om allt.



Förhoppningsvis blir det bättre med tiden, för alla, och att alla då kan fokusera på sig själva och till slut vara nöjd med vad man har. Kvinnor som män, unga som gamla.

2009-12-11 @ 14:27:33
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Jonesy

Arg? Nej. Helt håller jag inte med kanske.. Fast du har en bra poäng. Jag står för det mesta inte ut med tjejer just för att det är så mycket... Backstabbing. Och som du säger så är det tydligen inte okej att vara glad för någon annans skull om man är kvinna. Man kan inte heller ställa upp på en vän utan dolda motiv. Tydligen. Helt ärligt så fattar jag inte alls varför det måste vara så.



Jag passar inte in i tjejgäng. Fler än en gång har jag träffat tjejer som säger samma sak "jag har svårt för tjejer, de är inte ärliga" och fem minuter senare står de och snackar skit om en. Är inte själva grejen med att man inte tål skitsnack och fulerier den att man själv ska låta bli dem? Klart att jag också kan snacka skit, jag är trotts allt kvinna, men inte utan skäl. Jag menar det jag säger och jag står för det. Annars kan jag lika gärna vara bitter för mig själv. Ett annat plus med att nästan bara ha killkompisar är ju all uppmärksamhet... Problemet är den typen av tjejer som inte klarar av att dela den uppmärksamheten med andra. Så länge man inte är tillsammans med snubben (eller ens intresserad) måste han för fan få en chans att gosa med någon annan.



Snurrade jag iväg för mycket? Avbröt mig själv. Kom på att jag är hungrig.

2009-12-11 @ 14:42:22
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av MALINHE - FOTOBLOGGEN!

SV: tack så mycket! :):)

2009-12-11 @ 16:19:34
http://malinhee.blogg.se/
skrivet av Miss X

Inte lika idiotiskt som en del av dina andra inlägg faktiskt. Det finns också många kvinnor som tänker som du beskriver att män gör och vice versa.

2009-12-11 @ 18:07:17
skrivet av Myaraq

Det är ju sant som du säger - män och kvinnor tänker helt olika.

2009-12-12 @ 10:42:22
http://myaraq.blogg.se/
skrivet av sandra

Yes! you are.. but did you really need to rub it in..;P

2009-12-12 @ 13:59:40
http://sandrabnilsson.blogg.se/
skrivet av k

visst, för all del. stämmer nog.

men tror oxå att det är mer vanligt i västerländska kulturer,(där man skulle kunna säga att alla tjafsar om allt)till skillnad från tex asien eller sydamerika där det inte är lika påtagligt.



men var det inte oxå så att den andra kvinnan som faktiskt VAR mor åt barnet, sa ifrån sig rätten till bebisen, att hon hellre ville att den skulle leva även med en annan kvinna som mor hellre än att det skulle dö...?

inte dra alla kvinnor över en kam.

2009-12-12 @ 18:11:00
skrivet av Ayla Catpaw

Nej: för piratkopiering handlar inte om att "sno" någons musik, utan om att sprida vidare den.

Om jag laddar ner en film, en låt, ett spel eller dylikt så är jag rätt medveten om vilka som skapat dessa sakerna. Jag laddar inte ner det för att sedan sprida runt det som om det vore mitt eget, jag kopierar inte det och gör om det och säger att jag kommit på det - det är plagiering och det var ju det som tjejen gjorde. Hade hon kopierat det rakt av så hade det ju stått tydligt att det är Linda Blom som skapat det så att alla skulle se. :P



Nej, utan hennes problem var ju det principiella - det var hennes egna. Om jag syr en klänning och någon i princip kopierar den rakt av så hade jag blivit förolämpad och ledsen för att det var mitt, om du förstår vad jag menar? Det vore inte smickrande eller dylikt, utan det skulle bara få mig att må dåligt - särskilt ifall någon skulle uppskatta den personens klänning och kanske till och med fråga MIG ifall jag kopierade den personens klänning.



Det hade varit en annan sak om den personen frågade om lov, eller berättade att den personen fick idén från mig, eller om jag skulle skapa den för personen.



Att kopiera ladda ner en bild/visa den för folk är en sak, att rita av den och distribuera det, särskilt utan att nämna vem som är originalskaparen (och rentav tjäna pengar på det! Finns en anledning till att man inte kan sälja fanart (exempelvis copyrightat material från WoW, Harry Potter, Star Wars osv.) på t ex deviantART.com) eller använda den t ex i sin bloggdesign eller dylikt utan att skriva vem som skapat den (eller rentav påstå att man själv skapat den - t ex som den tjejen också gjorde) är något helt annat.



Nej, jag skällde inte på Tess? Inte så vitt jag uppfattat det iallafall. Om jag gjort så så ber jag givetvis om ursäkt - för det var inte min poäng.

Däremot vet jag hur det känns att bli kopierad och det är en fruktansväd känsla.



Jag piratkopierar och är för fildelning - och därmed vet jag också skillnaden i detta jämfört med plagiering, vilket jag försöker förklara för dig. Det är en självklarhet att det inte är svart och vitt.



Nej, jag har inte försökt ta fighten heller. Jag drar till minnes att jag bara påpekade att designen fortfarande såg ut som Lindas egna personliga och att det inte känns rätt.

2009-12-13 @ 16:12:30
http://ayla.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: Jag har faktiskt inte sett Max Payne... Var sugen på det, men något kom ivägen. Minns inte vad.. Säkert någon obstinat pojkvän som inte kände för det och då fick jag också låta bli :P Kanske ska kolla in den ändå? Har inte spelat spelet heller, men har tittat på min bror när han spelat lite... Jag blir bara stressad av sådana spel, det är rätt jobbigt.



Mjo, nåt måste jag faktiskt äta. Håller ju på att tillnyktra fortfarande (typ) så mat är nog riktigt bra. Får bli nåt enkelt och bra tror jag.. Typ köttbullar eller nåt.



Jag har ingen åsikt om NetBeans än... Det är ju till skolan :) Säger skolan att jag ska ha NetBeans så skaffar jag helt enkelt det. Nice att det är gratis iaf,men fan vad segt det går att ladda... Jag är inte helt överens med det.

2009-12-13 @ 22:57:56
http://jonesythekatt.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..