Prostitution - Revisited..

Share written 2009-12-08 @ 23:47:15

pimpxprincess skrev en kommentar angående min liberala syn på prostitution:

"Borde inte prostituerade, liksom vem som helst, få ha sex med en person för att den vill det och inte för att det är ett "krav"? Visst är det ett val dom gör när dom väljer att ha sex med "vem som helst", men det blir fortfarande något som inte är av helt fri vilja. Dom har sex för att få något för det, inte för att dom faktiskt vill ha sex med en viss person och det ser jag inte som känslomässigt på något plan alls. Så det hela beror ju helt på Varför dom har sex med någon. Är det för att tjäna något på det eller är det för att dom faktiskt vill ha sex med personen? Grundtanken är vad som vinner, faktiskt."


Jag började knåpa ihop en kommentar som svar på hennes, men någonstans så spårade det ut och nu ändrade jag uppfattning.. Jag sträcker mig nu så långt att jag är emot illegaliseringen av prostitution.. ..även om jag inte är för legaliseringen. Komplicerat - jag vet.. Har redan ändrat texten från det jag skrev till pimpxprincess..


Här kommer i alla fall världens längsta kommentar som hamnade hos pimpxprincess:

Jag har kompisar som tvingas jobba med saker som de inte egentligen vill. Idag på fejsbook åmade sig två kompisar - Godzilla och Email - över att deras jobb var trist. De ville helst ha helg igen.. Tyvärr så måste de arbeta för att få ut sin lön så de kan köpa mat och betala sin hyra.. ..annars svälter de ihjäl, och även om de hittar några sopor att äta så kommer kölden ändå ta dem eftersom de inte längre har något hem.

Nu jobbar båda på kontor, så visst, det är inte kroppsarbete - vilket de prostituerade måste utföra. Men ingen vill ju jobba inom äldreomsorgen och torka farmor och farfar både här och där.. ..ingen vill väl torka bajs som är utsmetat längs med hela ryggen på en gamling som har trillat omkull när han eller hon har suttit på toaletten. Det är dessutom oftast kladdigare och äckligare än sex med kondom.

Vem ska torka farmor och farfar egentligen? Finns det tillräckligt många som gillar att torka bajs för att det jobbet ska bli utfört? Om alla har som krav att inte jobba med äckligt kroppsarbete menar jag?

Prostitution är äckligt, Julia Roberts är ful, och jag tänker inte torka någons farmor eller mormor i rumpan - och den enda farfar eller morfar som jag tänker torka är mina barnbarns..

..men det finns redan annan lagstiftning för att få bukt med de viktigaste problemen med prostitution. Som jag ser det är de största problemen med prostitution; människohandel, pedofili, misshandel, våldtäkt, drogmissbruk och droghandel. Dessa aktiviteter är redan förbjudna genom andra lagar. Att förbjuda prostitution är bara symptomatiskt..


skrivet av pimpXprincess

Jag känner mig ärad som fick "världens längsta kommentar" ;) Haha



Svar: Haha oj, vilka tankar! Själv är jag fortfarande emot att lagen skulle tas bort, då jag anser att man ger mer av sin själ när man prostituerar sig. Ett jobb som man inte tycker om går inte lika långt in på djupet. Visst kan det vara jobbigt med vissa delar, men det är mer ytliga besvär. Sedan är äldrevården inte bara ett ställe där man torkar folk. Det kan nog vara väldigt givande också.

2009-12-08 @ 23:53:02
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av justdidit

pimpxprincess -

Jag lägger ner min själ i mitt arbete, och jag gör det mellan 60 och 80 timmar i veckan.. ..särskilt när jag har klåpat mig, som nu i mitt nuvarande projekt:). Det är dock väldigt givande, precis som arbete inom äldreomsorgen kan vara, därför gnäller jag aldrig på mitt jobb. Jag kan gnälla på mycket, min inte jobbet.. Jag ser mig själv som väldigt lyckligt lottad.



Jag tror jag hade varit olyckligare som hora.. ..men jag skulle varit en jävligt bra sådan!

2009-12-09 @ 00:09:19
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av justdidit

Jag lägger ner min själ i mitt arbete, och jag gör det mellan 60 och 80 timmar i veckan.. ..särskilt när jag har klåpat mig, som nu i mitt nuvarande projekt:). Det är dock väldigt givande, precis som arbete inom äldreomsorgen kan vara, därför gnäller jag aldrig på mitt jobb. Jag kan gnälla på mycket, men inte jobbet.. Jag ser mig själv som väldigt lyckligt lottad.



Jag tror jag hade varit olyckligare som hora.. ..men jag skulle varit en jävligt bra sådan! Fast min själ hade förmodligen, som du sa, tagit stryk.. Tummis på att jag varken kommer bli, eller gå till någon prostituerad!

2009-12-09 @ 00:14:01
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: Självklart lägger man ner själ på sitt arbete om man tycker om det, men gör man det verkligen om man inte tycker om det? Om man avskyr sitt jobb, ser man inte bara till att man gör det man måste och hoppas på att helgen snart ska komma? Prostituerade kan inte undvika att själen tar stryk. Dom kan försöka koppla bort att någon kommer så nära inpå, men jag tror att det tar en hel del på psyket ändå. Det kan inte vara att "bara göra och hoppas på att helgen ska komma" då. Jag tror knappast att den ångesten går att mäta sig med att man vantrivs på sitt jobb.



Det är en bra tummis!

2009-12-09 @ 00:32:00
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av justdidit

Min poäng var bara att oavsett hur jobbigt jag har det på mitt jobb så är jag i alla fall glad att JAG inte är prostituerad, jag tror jag hade vantrivts:).

2009-12-09 @ 00:48:51
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: Jag tror inte att någon trivs med det faktiskt. Det är hemskt att det ska behöva bli så för vissa :/

2009-12-09 @ 01:09:02
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Jonesy

Jag är inte för prostitution av olika anledningar... Men att ha sex för att få pengar är väl inte helt annorlunda mot i vanliga fall heller? Visst, det handlar inte om pengar då, men man försöker ju alltid få ut nåt av det. Vare sig det är en orgasm eller ett par nya skor. De absolut flesta kvinnor jag känner (till viss del även jag själv, självklart) använder sex som vapen då och då. Helt logiskt att en del då ser sin kropp som ett enkelt sätt att dryga ut kassan. Hur de klarar de mentalt kommer jag kanske aldrig räkna ut dock.



En aning rörigt, men med lite tur kom poängen fram ändå.

2009-12-09 @ 08:08:24
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Anonym

men varför ska det vara så omöjligt att en hora skulle kunna trivas med sitt jobb?

klart som fan inte alla gör det, antagligen inte ens så många, men det är oxå antagligen människor som inte medvetet valt att hora för nöjet utan för nöden.

plussidor finns väl ändå, bra lön, självvalda arbetstider, kreativitet, socialt umgänge..;)



som jag sa till c så funderade jag helt allvarligt ett tag på att börja prostituera mig. herregud jag har konstant dåligt sex, varför inte casha in lite på det!? i slutändan kom jag på att jag nog iochmed att jag inte är blond och min rumpa ganska liten hade en alldeles för smal målgrupp. orkade inte ta tag i marknadsföringen...;)



och att lägga ner sin själ? ok, det är ingen hit när man släpat hem nån som man kanske inte skulle släpat hem. men ingen kris eller breakdown. varför skulle det vara så mycket värre bara för det är planerat och betalt för.



visst, jag är lite rörig i huvudet, men är ganska säker på att mitt eventuella yrkesval inte hade med att jag mådde dåligt och var destruktiv. jag tror bara att det nog hade passat mig. men nu ska jag bli cirkusartist istället.



och varför la jag mig i den här debatten med så mycket engagemang egentligen...?

2009-12-09 @ 17:52:18
skrivet av k

men varför ska det vara så omöjligt att en hora skulle kunna trivas med sitt jobb?

klart som fan inte alla gör det, antagligen inte ens så många, men det är oxå antagligen människor som inte medvetet valt att hora för nöjet utan för nöden.

plussidor finns väl ändå, bra lön, självvalda arbetstider, kreativitet, socialt umgänge..;)



som jag sa till c så funderade jag helt allvarligt ett tag på att börja prostituera mig. herregud jag har konstant dåligt sex, varför inte casha in lite på det!? i slutändan kom jag på att jag nog iochmed att jag inte är blond och min rumpa ganska liten hade en alldeles för smal målgrupp. orkade inte ta tag i marknadsföringen...;)



och att lägga ner sin själ? ok, det är ingen hit när man släpat hem nån som man kanske inte skulle släpat hem. men ingen kris eller breakdown. varför skulle det vara så mycket värre bara för det är planerat och betalt för.



visst, jag är lite rörig i huvudet, men är ganska säker på att mitt eventuella yrkesval inte hade med att jag mådde dåligt och var destruktiv. jag tror bara att det nog hade passat mig. men nu ska jag bli cirkusartist istället.



och varför la jag mig i den här debatten med så mycket engagemang egentligen...?

2009-12-09 @ 17:52:43
skrivet av k

men varför ska det vara så omöjligt att en hora skulle kunna trivas med sitt jobb?

klart som fan inte alla gör det, antagligen inte ens så många, men det är oxå antagligen människor som inte medvetet valt att hora för nöjet utan för nöden.

plussidor finns väl ändå, bra lön, självvalda arbetstider, kreativitet, socialt umgänge..;)



som jag sa till j så funderade jag helt allvarligt ett tag på att börja prostituera mig. herregud jag har konstant dåligt sex, varför inte casha in lite på det!? i slutändan kom jag på att jag nog iochmed att jag inte är blond och min rumpa ganska liten hade en alldeles för smal målgrupp. orkade inte ta tag i marknadsföringen...;)



och att lägga ner sin själ? ok, det är ingen hit när man släpat hem nån som man kanske inte skulle släpat hem. men ingen kris eller breakdown. varför skulle det vara så mycket värre bara för det är planerat och betalt för.



visst, jag är lite rörig i huvudet, men är ganska säker på att mitt eventuella yrkesval inte hade med att jag mådde dåligt och var destruktiv. jag tror bara att det nog hade passat mig. men nu ska jag bli cirkusartist istället.



och varför la jag mig i den här debatten med så mycket engagemang egentligen...?

2009-12-09 @ 18:10:09

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..