Extreme Fatness Reduction System

Share written 2009-12-09 @ 02:28:56

justdidit är en tjockis ropades efter mig på kontoret idag.. ..orden ekar fortfarande i mitt huvud. Trots att det gått tolv timmar sedan jag hörde det första gången så skär minnena av orden fortfarande som knivar rakt in i hjärtat:/..

Allt började med att en av de som jobbar på supporten sa att jag såg lite tjock ut och insinuerade att jag blivit gödd den senaste tiden av någon.. Jag försäkrade att så inte var fallet.. De oskyldiga orden föll i god självkänslesaknande jord och började gro.. Helt plötsligt började jag känna mig lite plufsig, och det var när jag påpekade hur illa vid mig jag hade tagit mig av kommentaren som viktkritiken började på allvar. För varje ord kände jag mig mer och mer knubbig. Nu kan jag inte annat än att hålla med..

Det finns dock fetton och fetton.. ..typ de som gör något åt det och de som bara sitter på sofflocket. Nu ska vi se vilken av typerna jag är. Jag ska i alla fall gå ner till 81 kilo innan sista Januari!

Stats -
BFI (Body Fatness Index): 87 (Beräknas genom att ta vikten gånger ett)
TI (Tallness Index): 1,81 (Höjden i centimeter delat på hundra)
BMI (Body Mass Index): 26,6 (BFI / TI^2)
TFI (Tummy Flab Index): 96 (Omkretsen i cm runt fetaste stället på magen när magen är spänd)

BMI känner ni igen sedan tidigare, och om man har ett BMI på över 25 är man en tjockis, så jag är en tjockis med ganska god marginal. För att jag ska bli normalviktig måste jag under 82 kilo, men självklart vill jag ha lite marginal, det är därför jag har sagt att jag ska ner till 81 kilo för att bli nöjd.

Om jag misslyckas med det här får jag aldrig mer skratta åt tjockisar, och inte heller säga "Det är väl bara att banta!" - om jag misslyckas så ska jag till och med acceptera att fetma är en sjukdom och inte ett aktivt ställningstagande!

I min släkt så är i stort sett alla överviktiga, min far var gravt överviktig och på mors sida är fetma mer regel än undantag. Alltså borde jag ha lätt för att gå upp i vikt, och eftersom jag vid tillfällen gått upp 10 kilo på ett halvår så stämmer det antagandet.


För att lyckas med detta har jag uppfunnit en ny bantningsmetod:
Extreme Fatness Reduction System - EFRS.. Hela idé är att man lixom ska gå ner i vikt.. ..ni fattar va? Känns det redan gjort? Av en ren slump lovade jag pimpxprincess idag att sluta äta biffkött, och därigenom dra ner min djurkonsumtion.. Jag kommer käka mycket soyabönor för att kompensera bortfallet, och även äta en hel del kycklingkebab. Det hela kommer säkert likna Egoinas Mammas favorit-metod - LCHF. Fast jag kommer kalla min diet för MCHS - Much Chickenkebab High Soybeans..

Rättelse - Egoinas Mamma skulle inte äta bönor, det är inte LCHF.. Det är bra jag som är sunkigt påläst.. Men vatten får jag dricka i alla fall, dessutom får jag när som helst äta en näve grus!


Framifrån 87kgSidan 87kg
Före - En tjockis..

Våg 87kg
Body Fatness Index: 87


skrivet av pimpXprincess

Tjockis? Du? (eftersom du inte kan se mig nu får jag helt enkelt skriva att jag tittar med en väldigt konstig blick mot skärmen)



Att du slutar med nötkött/biffkött glädjer mig väldigt mycket. Det är otroligt fint av dig! "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" stämmer verkligen (precis som din tanke angående detta förklarade väl) och därför uppskattar jag verkligen att du gör det också. Tack!



Om du nu ska ner i vikt, se till att vara hälsosam då. Inga konstiga svältdieter nu! :)

2009-12-09 @ 02:56:29
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Em

Jag äter nog tvärt om.. Massor med kött och fett äter jag. Inga bönor eller grönsaker/rotfrukter som växer under jord, inget bröd, pasta, potatis eller ris. Men jag äter hur mycket jag vill och har gått ner 3,5 kilo på fyra veckor utan att vara hungrig en sekund. Men alla skall lägga om sin kost till vad de trivs jag. För mig är LCHF perfekt, men det betyder inte att det är det för alla. Ett litet tips bara, lägg om rutiner och matvanor till något du kan och vill leva med resten av ditt liv, annars måste du göra så här rätt ofta.. Det är i varje fall min erfarenhet. Själv har jag tänkt äta allt en gång i veckan och köra LCHF de andra sex dagarna - hela livet.



Sv: Vad kul att länken gav lite!

God morgon!

2009-12-09 @ 06:22:18
http://egoinasmamma.nu
skrivet av Freddan

Tjock....du är ju galen...men annars så är en tripp ner till Surat i Indien där jag är mycket bra för att tappa vikt,då jag hatar Indisk mat och lever mest på soppor och lite bröd och pasta....tror jag själv har tappat några kilo på bara 2 veckor...=)

2009-12-09 @ 06:39:03
skrivet av Alexandra

Min älskade vän!



1) Du är inte tjock!

2) Du är inte tjock!

3) Du är för faaaaaan inte tjock!



Jag är ett pucko som fick dig att känna dig som tjock. Och för det ber jag dig så otroligt mycket om ursäkt. När jag såg dig igår så tänkte jag på hur spinkig du kom hem ifrån vietnamn, och att du nu såg biffig ut. Och att det är kul att du har någon som tar väl hand om dig. Sedan så kallade jag aldrig dig för tjockis, det har du lagt till själv. Hur kan du ta åt dig av vad en extra stor tjockis säger? Jag väger för fasen 25 kg mer än vad jag brukar göra.. Å har en mage större än globen. Så sluta nu genast med dessa dumheter! Du älskar att träna och det syns på dig och din kropp...

Det är synd att en välmenad kommentar om att du såg väldigt välmående ut- tolkades som raka motsatsen.



PS! BMI är inte idiot säkert min vän..

"För en person med en viss längd ökar BMI linjärt med ökande vikt. Det finns i litteraturen olika statistiska gränsvärden för vad som skall räknas som övervikt. I tabellen visas de allmänna gränsvärden som WHO anger, som gäller vuxna människor med normal muskelmassa. Gränsvärdena för BMI ska ses som ett riktmärke för att mäta hälsosam vikt. BMI är inget klart facit. Det är varket utformat efter kvinnliga värden eller stämmer överens för kroppsbyggare och elitidrottare. Muskler – som till stor del består av vatten – har en högre densitet än fett."



Alltså kan du inte förlita på ditt BMI värde- eftersom du har muskler!!!!!



2009-12-09 @ 06:43:12
skrivet av Alexandra

Nu finns den där.. bloggen som gud glömde :)

skrivet av Jonesy

SV: Gif filmromantik i två timmar någon gång då och då och jag kommer vara nöjd. Men det är inte riiiktigt så det funkar. Kanske beror det på typen av män jag träffar? Vet inte nördar hur man gör? Jag vet inte. Men det löser sig säkert :)

2009-12-09 @ 08:38:54
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av justdidit

Alexandra:

..som knivar säger jag bara.



Freddan:

Jag förlorade galet med vikt när jag var i Vietnam, men där rörde jag på mig helt vansinnigt mycket och åt knappt något alls.



Jonesy:

Du pussy cat jag är nörd - men kungen på romantik.. Jag brukar dock bara hålla ut i ungefär två timmar, men då är det fucking Titanic - Leonardo i sitt esse liksom.. ..I'm telling you!:)



Nja, två veckor brukar jag faktiskt hålla ut..

2009-12-09 @ 08:49:05
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av sandra

önskar vi kunde göra ett byte..för jag skulle verkligen behöva dina kilo för att må bättre..men säg inte att du är en tjockis ^^ och hör inte på om någon annan säger det heller för i mina ögon är du hur fin som helst :)dock ska du ju trivas själv det är ju det som är det viktiga! och visst känner du att du vill gå ner så ska du nog det..men inte för att någon annan säger det..var försiktig! inge kul att ha problemen på andra hållet heller..

2009-12-09 @ 08:53:23
http://sandrabnilsson.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: WOW! TVÅ veckor! That's freaking amazing! :P Still... Att sprida ut det och vara romantisk då och då är nog the shit. Vi tjejer gillar sånt. Att känna oss uppskattade alltså.

2009-12-09 @ 08:57:20
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Anna

I know the feeling.. det hjälper inte om andra säger att du inte är tjock om man känner sig så. De sitter inte i dina jeans och ska trivas. Det är ofta bara en känsla men inte alltid! När vågen hade smugit sig upp för mig hävdade folk fortfarande att jag inte behövde gå ner i vikt. 4 månaders GI och 10 kg senare var det ingen som sa att det inte behövdes... ;)



Kan verkligen rekommendera att ta bort socker och kolhydrater. Har man dessutom mkt muskelmassa som du har, så bränner man fett så det luktar bacon. Men inga muskler försvinner.



Lycka till med det här...:)

2009-12-09 @ 09:56:24
http://sagtogjort.blogspot.com/
skrivet av Jonesy

SV: Oj, en poet till på köpet! Du råkar inte vara/varit i teaterbranchen? Jag känner igen din "typ" :P

Underhållande hur som.



Alltid trevligt när folk hoppar förbi mer än en gång. Du är redan tillagd på bloglovin så mig blir du inte av med. En bra blogg är en bra blogg.

2009-12-09 @ 11:41:16
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av sandra

Sv: haha..ingen tycker särskilt synd om mig heller mer än möjligtvis jag själva..:P och det är ingen bra egenskap..dock är jag lätt lärd ;)..haha

2009-12-09 @ 14:17:45
http://sandrabnilsson.blogg.se/
skrivet av Anonym

aww:D

har iallafall en trogen läsare:D

2009-12-09 @ 14:43:13
http://eweman.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: Första året på universitetet stämmer fint. Jag är teatrare i grunden och mitt nördintresse började någonstans i puberteten och är alltså inget nytt för min utbildning :P Är väl rätt nördig själv.. Finns ju lite olika typer av nördar.



Naw, jag älskar när folk matar mitt ego. Det är ju halva grejen med att vara snygg. Även om man för det mesta får mata sitt eget ego.. Ni killar är fegare än ni låtsas vara när det gäller att visa intresse. Å andra sidan tar jag ingen på allvar. Att folk vill få en i säng är man ju van vid.



Du behöver kanske inte hacka internetleverantörens server.. Kan bli lite väl creepy :P Lite lagom beundran räcker nog...

2009-12-09 @ 14:56:11
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: Hm.. Jag vet ju iofs inte vart du bor eller om du vanligtvis finns i Linköping på ett eller annat sätt.. Men jag är inte hemma jämt ändå :P Jag gör faktiskt saker på dagarna. Förutom nu då.. Jävla tenta...

2009-12-09 @ 15:09:04
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: Mjo, kan nog hålla med om att sthlm har sin beskärda del av snygga tjejer :) Bara inte så intressanta personligheter för det mesta... Och singel är jag ju so far. Inte särskilt lycklig singel och ganska olyckligt kär, but still.



Distance can be good, uppenbarligen :)

2009-12-09 @ 15:24:02
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av pimpXprincess

Svar: I will! :)

2009-12-09 @ 15:31:14
http://pimpxprincess.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: Du är säkert en fantastisk stalker. Flyttar jag någonsin tillbaka till sthlm så kanske, kanske jag orkar ta reda på det :P



Klart man sitter fast i höften på den man är kär i, om man kan. Kärlek är en intensiv känsla och klarar man av det så kan det vara fantastiskt, men ingen gör det längre perioder enligt min erfarenhet. Slentrian och hela grejen med att ta sin partner för given vinner tydligen i slutändan. För att inte tala om ren och skär egoism.



Blir inte kär i människor jag inte känner, men om ett par veckor(?) så kan vi låtsas det om det gör dig glad :P

2009-12-09 @ 16:55:17
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av evelinaerikssn §

vem är du? :) christer? :p

2009-12-09 @ 17:32:14
http://evelinaerikssn.blogg.se/
skrivet av Jonesy

SV: Jag har väldigt blandad musiksmak... Men musikaler ingår så klart i repetoaren. Och rock... Bland annat :)



Just nu är det paus från teatern, alldeles för lång paus... Lite film blir det då och då när jag kan dock. Måste ju hålla allt sånt vid liv. Musik sysslar jag dock inte med. Skulle gärna vilja, men jag kan inte spela något instrument... Fast jag kan ta ut noter på ett piano :)



Yepp, det är Rational Unified Process vi pratar om. Ingår ju i utbildningen. Är ingen expert... Men ska försöka bli.

2009-12-09 @ 20:27:28
http://jonesythekatt.blogg.se/
skrivet av Likkan

Men hörru! =O Du är väl ändå INTE tjock! Visst om du vill gå ner i vikt så är det inget fel med det, men jag skulle verkligen inte kalla dig tjock...

2009-12-13 @ 12:44:15
http://likkantheallmighty.blogg.se/
skrivet av ehmelie

Skojar du? Tjock, var då? :O

2009-12-14 @ 18:39:36
http://ehmelie.blogg.se/
skrivet av Ray Ban Para Hombre

I got what you intend, saved to my bookmarks , very decent website .
Ray Ban Para Hombre

skrivet av ktqxormfy

Extreme Fatness Reduction System
ktqxormfy http://www.g098k55ch1y24sr7h9dn36ng2b3p4ci6s.org/
aktqxormfy
[url=http://www.g098k55ch1y24sr7h9dn36ng2b3p4ci6s.org/]uktqxormfy[/url]


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..