No strings attached...

Share written 2009-09-06 @ 07:09:27

Jag var runt och kollade lite på andra turer till Mekongdeltat, och det finns väldigt många mycket billigare turer än den jag blev erbjuden, så på ett eller annat sätt visste jag att jag hade blivit lurad av killen jag nämnde igår. Sur och grinig över detta bestämde jag mig för att göra något för att få känna mig bättre, och vad får än att känna sig bättre än att göra något barn glatt? Inget.. ..så jag köper en ballong... Ingen kan ju vara nere med en ballong för det första, som Nalle Puh sa.. Jag valde ut en rosa och fin och tänkte att jag skulle ge den till första bästa unge som verkade vara snäll. Då drog jag mig till minnes en passage i Lonely Planet om att det är så man skapar äckliga tiggarungar... ...d] gav jag ballongen till en familj som stod och höll sin lilla batting, så de kunde ge den till barnet.. När mannen blev förvånad sa jag först "Don't worry, there's no strings attached!", men fick lägga till " ...öh, except one.." Borde ha använt något annat talessätt, men det var för sent då. Han blev glad och tackade och skickade i alla fall vidare ballongen:).. Efter det kändes det mycket bättre att ha blivit lurad..

..som jag brukar säga till alla andra idioter som blivit lurade: Det är inte den som godtrognes fel att han blir lurad, utan det är den som luras!


Ja, det är faktiskt en sann historia:/.. Till och med det med "no strings attached"...



name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..