Lägenhetsbyte - Dödsrum -> Lyxsuite

Share written 2009-09-09 @ 15:58:54

Gårdagens rum upptäckte jag var utsatt för en myrinvasion modell bibliska proportioner.. Jag var för trött för att orka bry mig om det när jag kom innanför dörren igår och ställde bara upp väskan på en stol i rummet. Jag trodde det skulle räcka.. Jag borde dock ha förstått att myror som överlever i den där $7 misären inte låter sig nedslås av så billiga knep. Barfa efter en natt känner jag att jag egenhändigt skulle kunna överleva ett kärnvapenkrig med 50 cm ståltråd, lite folie, en ask tändstickor och lite kondenserad kärlek... Anyways... Min väska var självklart fylld av myror, så stora att jag blev tvungen att strypa dem.

I $6 rummet var allt åtminstone fastskruvat - som jag nämnde tidigare - allt utom en tvättbalja på golvet.. I det här rummet hade myrorna snott tvättbaljan, och försökt få låss handfatet och hyllan ovanför handfatet eftersom de båda hängde löst. Det var en sådan lutning på handfatet att inte ens allt vatten inte kunde rinna ut:).. Anledningen till att myrorna så lätt fått loss inredningen var för att byggjobbarna fuskat med plugg och mycket annat..

Egentligen var rummet ett vindsrum ombyggt vindsrum inrett med andrasorteringens rejects.. Vilket innebär att jag bodde på våning 4+1.. Det var en brant stålstege vars ytrymme i taket var så dåligt så jag knappt fick igenom min ryggsäck:)..

Mitt nya rum däremot.. ..$12 dollar kärlek.. Fick det för $10 genom ofrivillig prutning. Jag sa bara att jag inte var intresserad av $12 rum, och då kastade de rummet på mig för $10..

Två kingsizebäddar på fjärde våningen; AC, kylskåp, toalettpapper, handdukar, tvål, tandborste, vita pluttar, kort sagt ALLT.. ..utom duschen bredvid toaletten.. Kunde knappt hålla mitt ursinne i schack när jag upptäckte det.. Hur ska jag överleva det här?

Jag vet faktiskt inte...


 



name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..