Khoa - Flitig och kärlekskrank student...

Share written 2009-09-09 @ 09:41:16

Häromdagen typ i söndags träffade jag en Vietnamesisk student som jobbade på ett turisthak. Vi började diskutera Uessansk utrikespolitik och fotografering. Han tyckte min kamera var fin:).. ..smicker går alltid hem! Det visar sig att han ska flytta till USA och studera i fyra år. Marketing ska bli hans major.. ..lycka till med jobb!

Kärlekskrank student..
Khoa - Soon to be marketing dude..

Han kunde prata ganska bra engelska och tyckte jag var en trevlig kille så han bjöd med mig att dra ut och festa lite igår, dessvärre missade jag inbjudan, men nu på söndag har han tydligen ledigt igen och då ska jag följa med till deras "Engelskaklubb" och hänga. Det kommer bli fantastiskt kul.. ..förutsatt att det inte är ett annat ord för ett ställe där man rånar och misshandlar dumma turister..

Han blev i alla fall glad när jag nämnde att jag skulle titta förbi honom på jobbet ikväll.. Senast så satt jag och pratade med honom i två timmar, han hade tydligen fått dispans av sin chef för att prata med turister eftersom han behövde bättra på sin engelska inför sina studier utomlands. Jag gav honom inte tillräckligt med dricks för att han skulle hålla kontakten med mig för pengarnas skull, bara en liten slant.. Jag lovade dock att hjälpa honom med engelskan via e-mail även framledes.. ..och kommer göra det med ett leende! Jag hoppas att det kommer gå bra för honom i USA..

Han pratade så gulligt om sin flickvän, sa att hon var så mogen, och att hon hade gjort slut med honom för att han hade haft det lite svårt i skolan, men att han tack vare det skärpte sig. Nu när han med ett scholarship ska plugga vidare i USA så hade flickvännen sagt att de kunde försöka igen... Vi får se om inte den Uessanska hamburgerkulturen knäcker kärleken till hans flickvän.. ..hade min flickvän kört det rejset mot mig så hade jag försvunnit som ett skott..

Kram på Khoa, och på er..


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..