Holländskan och hennes Ben..

Share written 2009-09-11 @ 13:17:54

..Ben var hennes rumskamrat by the way.. ..men hon hade fina ben också..

Anyways - Jag skulle skriva mitt sista blogginlägg för dagen, så jag gick till ett av mina favorithak, jag har varit där typ fyra gånger med idag. Där står en tjej och snackar med killen som jobbar, tror hon vill få några bilder brända på en CD eller något, vet inte mer exakt.. Hon ser ut som en riktig backpacker.. Lång, smal och jättestora blå ögon.. Jag växlar några ord, skojar om något och sätter mig ner vid den arbetsstation jag blir tilldelad. De två växlar några ord och sen blir jag ombedd att byta arbetsstation till en bredvid dem - så jag växlar ytterligare några fraser med henne.. Hon frågar om jag har ätit och jag säger att jag gjort det. Jag var ju på väg i säng, skulle bara skriva klart mitt blogginlägg..

Sen ställer hon frågan som var kickstarten till att kvällen skulle spåra ur, I'm gonna go to my room and do a couple of things, after that I'm gonna have a drink, you wanna come along?..

Jag ber henne komma och knacka mig på axel när hon är på väg ut och tänker sedan en drink kan ju inte ta så lång tid.. Hon kommer ner ca 15 min senare och jag fejsbookar mitt halvfärdiga blogginlägg till en trevlig tjej.. ..jag hade ju ingenstans att spara utkastet och litar inte riktigt på blogg.se..

Vi sticker ut och hon behöver mat så hon beställer mat vid en matvagn och sen sätter vi oss ner vid vägkanten och äter, eller hon äter och jag snor en bit då och då.. Det visar sig att hon jobbar som ambulerande lärare. Hon har bland annat jobbat i Afrika - Kongo tror jag det var.. Där hade hennes skola blivit anfallen och sex personer dödats. Nu jobbar hon i Thailand på ett flyktingläger, men var här i Ho Chi Minh och bodde hos en kompis. Lite semester från lidandet. Hon skulle tillbaka till flyktinglägret nu imorse, alltså typ nio timmar efter att vi träffades.

Vi promenerar och letar barer, men det går sådär eftersom vi båda är väldigt ambivalenta. Efter 45 minuters promenad och utbytande av krigshistorier så har vi bara lyckats beställa var sin färskmixad fruktshake - och det blir man ju inte full på - så vi bestämmer oss för att hämta Ben. En galen Uessan som inte danser, holländskan gjorde dock det för båda! Jag likaså:).. Vi fick med oss honom - han var redan ganska tankad sedan tidigare så det kunde bara sluta på ett sätt...

Vi landar på en smutsig krog och första rundan tar jag, Tequila.. Sedan dricks det öl till vattenpriser, och jag dricker vin. Var det led så började vi dunka vodkadrinkar, Long Island's och en och annan whiskey.. Vi dyker upp på danshak efter danshak och dansar som om det inte fanns någon morgondag..

090910 - Fest i Ho Chi Minh.
Vi var populära, alla villa hänga med oss.. Uppe till vänster holländskan, ben till höger. De tre där nere var sköna snubbar som gillade att festa!

Tillsist stänger ställena och jag snackar skit med holländskan tills hon ska smita iväg med planet. Sjukt kul tjej, och bra kompis.. Hon hade så mycket driv och energi. Ingenting var svårt lixom.. Otroligt irriterande att jag inte vet vad hon heter:).. Ben är lätt, det går ju att uttala, men holländska namn med 'r'-ljud och sånt är inte roligt:)..

Ben har jag träffat idag igen i alla fall, ska se om vi slår runt igen, men förmodligen inte, det får räcka med en gång! Underbart att lära känna nya människor..

Jag älskar människor som har en story att berätta.. ..jag älskar att lyssna på bra livshistorier.


skrivet av Körsbäret

Super Duper kul att äntligen få se lite bilder! :)

Ta hand om dig!

2009-09-11 @ 15:45:31

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..