Sista natten - Galet festande

Share written 2009-09-22 @ 13:43:36

Efter att ha sagt hej då till Khoa och Sandy ordnade jag snabbt ett hotellrum för sista natten och lämnade packningen. Dödstrött som jag var tänkte jag bara skriva något blogginlägg och sedan krascha..

På väg till internetcaféet ser jag på Shirley Temple, en tjej som jag hade dissat några dagar tidigare för att hon betedde sig illa mot personalen på ett hotell. Vi började i alla fall prata då och hon hade bjudit med mig ut senare den kvällen, men jag hade valt att ducka det till förmån för att hitta på något med Khoa och Sandy.. Anyways..

Jag ser Shirley Temple sitta med ett gäng på en bar - baren ligger längs med gatan jag följer för att nå mitt internetcafé.. Tänkte att jag bara skulle säga hej och be om ursäkt för att jag inte dök upp härom dagen. Jag smyger upp bakom henne och säger Hello gorgeous evil American och hon lyser upp som bara en Uessan kan göra - sådär så man blir alldeles varm i hjärtat och känner sig välkommen och älskad.. ..nästan lika varm som om man hade fått napalm släppt över sig...

Vips så sitter jag vid ett redan överfullt bord och beställer smådunkar - typ 1,5 liters - med vattnig öl för fem kronor styck. Jag gillar inte ens öl... Att ölen är vattnig spelade dock ingen roll - eftersom den är billig! Dessutom tyckte jag den var ganska god därför:).. Vi dricker dunk efter dunk utan att känna av det märkbart, mer än att det är skytteltrafik till lilltoan på uteserveringen.

Puppy love - Gina with dude in Saigon!
Shirley Temple med sin kanadensare(?)

Kring bordet sitter en brokig samling uessanare, kanadicker, australiensare och annat löst folk. Någon skotte tror jag det också var, men är inte säker. Dessutom satt där också den kanske hetaste snubben jag någonsin sett..


Het men gnällig kille som var lite mesig.. ..ville inte festa..

Egentligen heter inte Shirley Temple Shirley Temple, hon heter Gina, och hon är inte som andra barn.. Hon är väldigt yvig och stor i käften - fast på ett bra sätt - väldigt verbal! Hennes retorik har hon tränat upp under sin tid som kämpe för The Gay Rights Movement i Los Angeles. I Vietnam jobbar hon som lärare i engelska och tjänar lika mycket som jag gör efter skatt.. ..fast med obefintliga levnadsomkostnader.. Hennes pappa flyttade till Vietnam när Gina var 14 och träffade där en vietnamesisk fru. Gina har därför varit där flertalet gånger under sin uppväxt och har liksom hennes far - och jag - förälskat sig i landet (eller är det bara den billiga ölen?)..


Gina förtrållar killarna - nåja... De nämnda dunkarna på bordet:)..

Helt oförhappandes börjar det ösa ner och vårt sällskap som blivit allt större ryms inte längre under markisen, men ägarna bygger ett ad hoc-regnskydd med parasoll och en presenning och får oss på så sätt stanna kvar och dricka undermålig öl för småslantar!


Gjorde Vietnam på motorcykel - skön snubbe, lite dum i huvudet...

Rätt vad det är kommer hon - Natalia. Eldig spanjorska med ett fantastiskt leende och lika fantastisk engelska.. Nästan regalt rör hon sig till uteserveringen. Hon tänder en av sina långa exklusiva cigaretter, som hon senare hävdar att hon bara feströker. Hon sätter sig några meter ifrån oss och efter att jag blivit utmanad att gå och prata med henne reser jag mig upp. Jag går fram till henne och småpratar lite, tomma ord utan mening och bjuder sedan in henne till vårt gäng. Hon sätter sig ner och vi pratar vidare.

De andra killarna samlar mod till sig och släpper sedan uppmärksamheten från de två uessanska kvinnorna som befinner sig i sällskapet.. ..sedan börjar de hugga på Natalia:).

Natalia, spanjorska bosatt i Paris..
Lite blyg, men söt spanjorska..

Efter ett tag tröttnar hon på den typen av uppmärksamhet och börjar prata med två spanjorer som kommer någonstans ifrån. Hon sätter sig vid deras bord och jag fortsätter prata med Shirley och de andra.. Framåt ett på natten ska de andra vidare och jag tycker synd om Natalia - som fastnat med vad jag tycker är två töntiga spanjorer. Jag frågar om hon vill gå och ta en drink och det vill hon självklart.

Vi går till Crazy Buffalo som är ett sådär turistställe - de har dock en uteservering och.. ..nja, inte mycket mera värt att nämna. Det går i alla fall att beställa drinkar där.


Galen Buffel - Vi måste varit galna som gick dit...

Vi börjar prata om ambitionen med hennes resa och det visar sig att hon ska vara där en månad och sedan gå på hennes väninnas bröllop i Hanoi. Jag berätta om mina små äventyr, samt visar lite bilder i kameran.

Trots sina manikyrerade naglar och kvinnliga yttre visar det sig att det bor en sann äventyrare under den tillrättalagda ytan. Hon skulle mer än gärna följt med ut utanför stadsgränsen på en moped och irra runt på landbygden:). Hon ondgör sig över att vi inte träffades två veckor tidigare och försöker få mig att förlänga min tripp.. Har dock fantastiska saker på hemmaplan också, så det var inte ett alternativ, men jag håller med om att det var synd att jag inte träffade henne för att par veckor sedan. Hade kunnat blivit hur fantastiskt som helst om två galningar hamnat i självsvängning..

Kvällen hade nu blivit natt och började gå över i morgon. Jag som skulle resa hem kände mer och mer att det var dags att börja runda av - och gör också så..





name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..