Dataspelsberoendet - Ungdomsknarket Nr 1

Share written 2009-09-08 @ 10:43:44

Det spelar tydligen ingen roll hur risigt området är, det finns alltid billiga arbetsstationer uppställda i någon mörk gränd som man aldrig skulle våga gå in i om man inte var en modig ninja som jag.. ..eller en dataspelsberoende tonåring på jakt efter sin nästa fix.. Vart får de pengar ifrån? Rånar de turister och snor deras kameror? Är det då så smart av mig att hänga här?

Det verkar vara samma spel de spelar också allihopa, något epilepsiblinkande strategikrigsspel med drakar, riddare och konstigheter.. ..ser skitkul, och när jag blir pensionär ska jag spela det nästan jämt! Det är inte bara på internetcafeer de spelar det, utan jag har sett de anställda på hotellen spela det i receptionen också. Giftet har spridit sig genom alla samhällets klasskikt.

Inte så stor skilnad på svenska och vietnamesiska tonåringar alltså, när det gäller datanörderiet.. De är ungefär lika stora och kralliga som svenska datanördar också så jag håller inte så himla hårt i min kamera ändå..

 



name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..