Dag 1 - Smutsigt, plottrigt.. ..härligt...

Share written 2009-09-05 @ 13:39:49

...lite som mitt skrivbord på kontoret, fast det är inte härligt! Har känt mig lurad sedan första sekunden jag kom hit - det började med taxichauffören, sen har det fortsatt - måste få bort den känslan.. ..kan inte springa runt och inte lita på folk.. Dagens förskottsbetalning var ett första steg i min terapi, men det är svårt att ändra på den känslan. Det handlar ju inte om många kronor de bråkar om, så man blir ju inte lurad egentligen, det är bara som ett annat sätt att handla på.. ..äh, förstå hur jag menar:)..

Nu ska jag gå till hotellet och bråka om att jag inte fick det rummet jag beställt:).. Dessutom måste jag kolla pengastatusen, kulorna börjar rulla i allt högre hastighet:)..

De säljer föresten dumplings här! Fantastiska!! Fast degen är lite för söt, men annars är det smaskens.. Hoppas jag inte blir sjuk av att äta från de skitiga matstånden längst med vägarna:).. Men som jag brukar säga, jag blir ju aldrig sjuk!

Tack för idag, och tack till er som läser och kommenterar, jag kan inte ens i närheten förklara hur mycket det betyder! <3

Förlåt Amanda för att jag inte har varit så underhållande idag, men jag är så otroligt trött, lovar att jag ska fortsätta i samma anda som tidigare:).. Nu kommer jag dock vara på Mekongfloden om jag har tur i tre dagar, så nästa post kommer då!

Föresten hade jag redan vid fyratiden lokal tid hunnit bli erbjuden både gräs och glädjeflickor.. Jag förklarade barskt för gräsmannen att man dör av rökning, glädjehallicken nobbade jag med motiveringen att jag inte behöver betala för lite glädje... (Simonkodat tillägg, grabben läser bloggen:)

Ta hand om er!



skrivet av Jempa

Du blir lurad bara för att du ser för blek och ren ut fortfarande.



Så fort du får lite solbränna och skit under naglarna så fattar dom att du varit där ett tag.. :)



Och oroa dig inte för att äta från de små stånden. De hettar upp maten så mycket så de brukar vara bättre än de riktiga restaurangerna.



Kram!

2009-09-05 @ 13:58:21
http://litenyttmen.blogspot.com
skrivet av justdidit

Now I feel a lot more comfortable with eating that food, 'cuz it was really good!

2009-09-05 @ 14:24:24
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Wiberg

Hallå mannen!



Kul med bloggen! Bloggar du mobilt eller är det internetcaféer som gäller?



2009-09-05 @ 17:30:49
skrivet av Emma

nu har jag varit inne å kikat lite..spännade..ha det bäst där borta nu å va rädd om dig



/kram

2009-09-05 @ 18:58:59
skrivet av Anonym

Internetcafes, otherwise I would've been able to upload pictures.. Gotto find a workstation with memorycard reader..

2009-09-06 @ 07:14:38
skrivet av Tompler

Kul - vilket äventyr! Ser fram emot att följa dina äventyr. Ser fram att få följa dig här.

2009-09-06 @ 14:19:13
skrivet av justdidit

Jag ser fram emot att bli f;ljd h'r.. Jag 'r mycket grinig ;ver att det inte g[r att f[ upp bilder nu.. Mycket irriterad ;ver att jag saknar svenska tecken ocks[.. Alla blog posts som jag skriver skriver jag i notepad, och sedan k;r jag en replace all med de svenska tecknena:).. Jag har dem inlagda p[ fejsbook, s[ d'rifr[n kan jag copy-pejsta dem...

2009-09-06 @ 15:43:02
http://justdidit.blogg.se/
skrivet av Colle

Jag saknar dina bilder! :-) Hoppas att de kommer inom kort....



Säger till om du behöver nagra fler tipps... du vet, jag resa lite da och da....



Har det kul och trevlig och hälsa mig Vietnamet.

2009-09-07 @ 21:51:51
http://colleimurlaub.wordpress.com/
skrivet av justdidit

Kan inte du skriva ner en liten lista med saker i och kring Saigon som du tycker jag borde g;ra! L'gg in det i en kommentar h'r s[ ska jag kolla upp det. Just nu 'r jag s[ betagen av staden, s[ jag har inte l'mnat stadsgr'nserna 'n. Det finns s[ o'ndligt mycket att uppt'cka h'r!

2009-09-08 @ 10:48:24
http://justdidit.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..