..äventyrsledigt..

Share written 2009-09-15 @ 16:10:33

Igår och idag har jag varit så sliten så jag har tagit lite äventyrsledigt.. Jag kände att jag försummat mitt bloggande lite, och så behövde jag tandkräm..

Jag har min lilla favoritmarknad - Huynh Thuc Khang Street Market - där de har allt som finns i en genomsnittlig ICA-butik - utom Stig, fast han kanske inte finns i den genomsnittliga ICA-butiken?


Huynh Thuc Khang Street Market

Bland annat har de tandkräm där det ingår en gratis tandborste för fem dollar.. Samma tub utan den gratis tandborsten kan man få för en dollar. Begreppet gratis är lite flummigt tydligt.

Efter att ha fått tag på min tandkräm så letade jag efter ett ställe att äta på. Undviker man ställen med färgglada och lyxiga skyltar och väldekorerad utsida så kommer man ganska billigt undan. I det här fallet 50 kronor för ett par bläckfiskar, en massa ris, vatten och en kopp kaffe. Billigt med tanke på området, men inte i närheten av lika billigt som på lokalbefolkningens guldkorn! ..dessa ligger dock oftast i stadens utkanter.

Bläckfiskar i Saigon
Bläckfiskar - mumseli-mums!

Egentligen var det inte så himla fantastiskt, det var okej:).. Är inte så mycket för havsmat, äter det bara för att det är coolt..

Sedan gick jag runt och shoppade och lyckades hitta en bilkarta, så jag ska försöka göra ett nytt försök att hyra moppe och se landsbygden, men den här gången utan att åka vilse hela tiden! Dessutom köpte jag en Phrase Book, tänkte lära mig lite Vietnamesiska till min nästa resa som jag har planerat. Jag ska berätta om den vid tillfälle:).. Vissa kommer flippa av de planerna! Köpte dessutom lite billiga filmer också. Försökte även hitta något ritprogram typ Paintshop Pro eller nåt, men jag hittade inte det bland de billiga programmen, men de hade word och Gud vet allt..

Ta hand om er, själv är jag odödlig så jag kan göra vad som helst!



name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..