2012 - CGI Animering till förbannelse

Share written 2009-11-19 @ 12:40:04

Liksom så många före mig så har jag nu sett filmen 2012 - köper dock inte den vetenskapliga förklaringen.. ..det gör inte vetenskapsmännen heller förresten, så sitt still i båten! Nåja, nog om detta, över till CGI-animeringen..

2012 - Poster
2012 - Saturerad med CGI Animeringar..

Har aldrig sett en film med så mycket CGI-animeringar, så deras skryt om att det aldrig har gjorts en film med så mycket CGI-animeringar stämmer nog.. Men problemet är att man ska inte se en film med CGI-animeringar, man ska se en film. Om man ser att det är CGI-animerat så har de ju gjort ett dåligt jobb. Över lag så var allt jättesnyggt gjort; jag störde mig bara på proportionerna i LA. Tyckte att Down Town låg på tok för nära kusten, medan det egentligen är flera mil innåt landet som Down Town med sina skyskrapor ligger.

Det som dock störde mig mest av alla CGI-tabbar var dock giraff-jäveln som airliftades i scenen där de åker Bentleyn igenom snölandskapet. What the fuck was up with that CGI-animator? Det såg ju förtusan ut som en disneygiraff.. ..och då menar jag på Bambi-tiden, inte sedan Pixar tagit över animeringen.. De andra djuren wasn't pretty heller, men giraffen tar fan priset. Spö på den animatören..

Kista Science Tower
Kikade upp mot Kista Science Tower för att få se något jordbävningstecken - inget...

I övrigt var filmen godkänd, 6.5/10




skrivet av sofia

Finns nog inte en chans att jag gör en tårta!:) haha idag blir det plugg som står som prio 1 ;D

2009-11-19 @ 14:37:07
http://lillfjun.blogg.se/
skrivet av Jempa

Ska se den nästa vecka och lovar att tänka på giraffen.. Tänk att djur ska vara så jävla svårt.



Tänker fortfarande på kattdjuren i I Legend, och ryser..

2009-11-19 @ 22:35:16
http://litenyttmen.blogspot.com
skrivet av InaFina

Såg den filmen med <3



Blev lite besviken fan :/

2009-11-19 @ 23:04:03
http://inapj.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..